ساخت بزرگترین ‌مجموعه ماهواره‌ای جهان توسط ایرباس

به گزارش ایسنا ، شرکت نوپای OneWeb که توسط شرکت Virgin ریچارد برانسون و تراشه‌سازی Qualcomm حمایت می‌شود، از اعطای یک قرارداد چند میلیارد دلاری ساخت ماهواره‌های تامین کننده اینترنت از فضا به شرکت ایرباس خبر داده است.

این شرکت قصد دارد ارتباط اینترنتی را برای جوامع دوراتفاده سراسر جهان از طریق مجموعه عظیمی از ماهواره‌های کوچک که هر کدام حدود 150 کیلوگرم وزن داشته و هزینه ساختشان 500 هزار دلار است، فراهم کند.

از 900 ماهواره تحت قرارداد ایرباس، حدود 700 ماهواره از سال 2018 به فضا ارسال خواهند شد. 200 ماهواره باقی‌مانده برای امور جایگزینی و اختلالات موجود به صورت ذخیره نگهداری شوند.

طبق برآوردهای اولیه ساخت شبکه عظیم اینترنت اختصاصی شرکت ایرباس بین 1.5 تا دو میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

ایرباس قصد دارد ساخت 10 ماهواره اول را در تاسیسات خود در تولوس فرانسه آغاز کند و پس از آن، بقیه پروژه را در آمریکا انجام خواهد داد.

شرکت‌های فضایی مطرحی همچون تالس آلنیا ایتالیا، اس‌.اس.ال کالیفرنیا و شرکت عظیم فضایی لاکهید مارتین، رقابت را برای دستیابی به قرارداد همکاری در این پروژه عظیم آغاز کرده‌اند.

اگرچه شرکت ایرباس به دنبال تولید شبکه اختصاصی اینترنت جهانی است، اما در این میان، غول صنعت اینترنت جهان یعنی شرکت عظیم گوگل نیز برای عقب نماندن از رقابت‌های آینده تامین اینترنت پرسرعت جهان اقدام به سرمایه‌گذاری هنگفت یک میلیارد دلاری برای ساخت شبکه اختصاصی اینترنت فضایی توسط شرکت اسپیس‌ایکس کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا