آغاز پژوهش های قطب شمال با کمک پهپاد

دو نمونه از هواپیماهای بدون سرنشین   که توسط ایتالیا  طراحی و تولید شده اند ، برای انجام یک ماموریت علمی – پژوهشی ویژه به منطقه یخچال های طبیعی  Kronebreen  Kongsbreen و Conwaybree واقع در مجمع الجزایر اسوالبارد (Svalbard archipelago) کشور نروژ واقع در اقیانوس منجمد شمالی فرستاده خواهند شد .

لازم به ذکر است که این پهپادها یا هواپیماهای بدون سرنشین ، حاصل ساخت موسسه تحقیقات سیستم های اتوماسیون هوشمند Research on Intelligent Automation Systems (ISSIA) از زیر مجموعه های شورای تحقیقات ملی National Research Council (CNR) ایتالیا است .

در همین رابطه شورای تحقیقات ملی (CNR) ایتالیا در یک نشست مطبوعاتی به طور رسمی  اعلام کرد : " این ماموریت علمی – تحقیقاتی به جمع آوری اطلاعات ، داده ها و تصاویری می پردازد که تا پیش از این جمع آوری نشده است . با به دست آوردن اینگونه اطلاعات می توان به بررسی تبادل حرارتی بین دریا و یخچال های قطبی پرداخته و با درک و اطلاعات بیشتر به طور درست تر و دقیق تر تغییرات آب و هوایی را پیش بینی کرد . "

ماسیمو کاسیا (Massimo Caccia) مدیر موسسه تحقیقات سیستم های اتوماسیون هوشمند (ISSIA) نیز در رابطه با این موضوع اعلام کرد : " یکی از این هواپیماهای بدون سرنشین شارک (Shark) نام دارد. پهپاد شارک ماموریت دارد تا به اندازه گیری زیست محیطی منطقه و نمونه برداری از آب آن جا در اتصال بین هوا ، دریا و یخ بپردازد . به نظر می رسد با جمع آوری این اطلاعات نکات نامعلوم و مبهم تغییرات آب و هوایی روشن شود . "

در خاتمه لازم به توضیح است که  در این پروژه علمی – پژوهشی هواپیمای بدون سرنشین دیگر با جمع آوری عکس و نوارهای ویدئویی از سطح یخچال های طبیعی در تکمیل کردن داده های این پروژه مشارکت خواهد داشت .

منبع

 

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا