10 درصد از مردان مشکل ناباروری دارند، فرزندان مردان بالای 48 سال در خطر ناهنجاری ژنتیکی

مسوول کلینیک ناباروری مردان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا با بیان اینکه ثابت شده با افزایش سن زنان، ظرفیت باروری آنها تحت تاثیر قرار می گیرد، با بیان اینکه امروزه این موضوع در مورد مردان دارای سن بالای 48 سال نیز در مقایسه با مردان جوان تر به اثبات رسیده است.

میزان شیوع ناباروری در جوامع مختلف متفاوت است، دلیل آن تفاوت در امکانات بهداشتی درمانی و تفاوت در سلامت جوامع مختلف است. 

بسیاری از موارد ناباروری اکتسابی است و در طول زندگی ایجاد می شود و بسیاری از موارد ناباروری قابل پیشگیری است و در مردان نیز عوامل مختلفی می تواند زمینه ساز ناباروری باشد.

به گزارش ایرنا از پژوهشگاه ابن سینا، دکتر ناصر امیرجنتی، در مورد میزان ناباروری مردان در میان زوج ها گفت: بر اساس آمارهای موجود حدود 10 درصد از مردان جامعه به نحوی با مشکلات ناباروری مواجه هستند و از میان جمعیت افراد نابارور، در بیش از 50 درصد موارد، علل و فاکتورهای مربوط به مردان دخالت دارد بنابراین ناباروری مشکلی شایع در مردان به شمار می رود.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری در تشریح موضوعات قابل توجه در ارزیابی اولیه ناباروری در مردان اظهار کرد: طول مدت ناباروری، سابقه بارداری یا سقط قبلی همسر، نوع درمان های صورت گرفته، جراحی های قبلی، سابقه بیماری اوریون، مسایل دوران بلوغ و عفونت های احتمالی از جمله مسایل مهم قابل بررسی در ارزیابی اولیه ناباروری به شمار می رود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا