نقش ضریب هوشی مالی ( FIQ ) در تفسیر رفتار مصرفی افراد از کارت اعتباری

سیناپرس: مقاله " بررسی نقش ضریب هوشی مالی ( FIQ ) در تفسیر رفتار مصرفی افراد از کارت اعتباری : چارچوبی ادراکی " در زمینه علوم رفتاری و اجتماعی و مرتبط با ضریب هوشی مالی نوشته شده است . دسترسی به متن  کامل مقاله برای عموم رایگان است ، لذا جهت دریافت مقاله می توانید به سایت ساینس دایرکت ( ScienceDirect ) مراجعه کرده و با تایپ عنوان انگلیسی زیر در قسمت جست و جوی سایت ، متن کامل را ذخیره کنید

 

Examining the Role of Financial Intelligence Quotient (FiQ) in Explaining Credit Card Usage Behavior: A Conceptual Framework

 

هوش مالی ، دانش و استعداد مناسب در زمینه مفاهیم پایه ای مالی و استفاده از آن چیزی است که به امور مالی شخصی افراد شکلی معقول و معتبر می بخشد . با اینکه هوش مالی در زمینه های سازمانی نیز مطرح شده است ، هنوز دانشگاهیان ، بعد مربوط به مصرف کارت در سطح فردی را مورد کشف و بررسی قرار نداده اند .هدف این پژوهش ارائه مدلی از هوش مالی و اندازه گیری آن است .  

این مدل تاثیر هوش مالی را در انگیزه رفتاری جوانان شهرنشین مالزی  در زمینه استفاده از کارت اعتباری و چگونگی بازپرداخت آن ، مورد بررسی قرار می دهد . این پژوهش در دو فاز ارائه می شود . فاز اول با استفاده از رویکرد کیفی بر روند اکتشافی پژوهش متمرکز است . در فاز دوم رویکرد کمی به کار گرفته می شود و داده های مورد نیاز برای این بررسی از طریق پرسشنامه جمع آوری می شوند .

 این پرسشنامه ها (500 عدد ) به صورت مناسبی میان افرادی 25 تا 40 ساله ، شاغل و ساکن مناطق شهری کلانگ والی (Klang Valley ) توزیع می شوند .این مقاله زمینه ای برای پژوهش های آتی فراهم می سازد تا موضوعات مهم مرتبط با هوش مالی و رفتار مالی را به ویژه در مالزی مورد بررسی قرار دهند .

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا