کنترل و تفکیک هوشمند آب با کمک دانش ایرانی

سید نورالدین شمس الدین، یکی از مجریان این طرح در گفت و گو با خبرگزاری سینا در باره این سیستم گفت: این دستگاه مطابق با تکنولوژی روز دنیا طراحی شده و قابلیت تعیین میزان مصرفی آب سرد و گرم هر واحد را دارد و به طور آنلاین روی صفحه نمایشگری که مختص به همین موضوع تعبیه شده اطلاعات نمایش می دهد.

وی افزود: در این سیستم برای هر مشتری جهت دسترسی به اطلاعات مورد نیاز از میزان مصرف خود یک کلمه عبور تعریف شده است. مشتری می تواند از این طریق وارد منوی اطلاعات شود.

وی بیان کرد: سیستم از امنیت بالایی برخوردار است و طوری طراحی شده که هرگونه سوء استفاده از آن مقدور نخواهد بود و به طور خودکار هشدار می دهد.وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشخصه های بارز این سیستم قابلیت گزارش گیری در هر مقطع از زمان توسط مشترک مورد نظر است.

به گفته وی، این سیستم برای تمامی واحدهای تجاری و مسکونی که آب مصرفی شان به صورت مشاع استفاده می شود، قابل استفاده است؛ با نصب این سیستم هریک از مشترکان می توانند نسبت به میزان استفاده خود آگاهی کامل داشته و آن را مدیریت کنند.

وی یادآور شد: نصب و اجرای این دستگاه نیاز به هیچ گونه تغییری در شرایط کنونی سیستم انشعاب ساختمان نداشته و هزینه اضافی به مشترکان تحمیل نمی شود. همچنین این سیستم با کمترین هزینه، امکان تفکیک میزان آب مصرفی هر واحد را به صورت  هوشمند فراهم می‌کند.

وی درباره مشخصات ظاهری و اجزای تشکیل دهنده این سیستم گفت: این دستگاه مجهز به بورد پردازشگر مرکزی، منبع تغذیه و سیستم پشتیبانی قطع برق، ترمینال جمع آوری کابل های مربوط به کنتورها، کابل های متصل به کنتور آب، کنتور نصب شده برای واحده ها، کنتور عمومی آب و فاضلاب است.

شمس الدین درباره نحوه کارکرد این دستگاه اظهار کرد: ابتدا پس از ارایه درخواست مشتری، سیستم تاسیسات ساختمان توسط کارشناسان این شرکت مورد بررسی اولیه قرار می گیرد. سپس با توجه به سیستم لوله کشی ساختمان برای هر واحد یک کنتور دیجیتال نصب و تمامی کنتورهای نصب شده طی یک فرایندی به سیستم مرکزی متصل می شود. یک دستگاه منبع تغذیه به سیستم مرکزی وصل شده تا در صورت قطع جریان برق شهر به صورت خودکار از قطع برق سیستم جلوگیری کند؛ این منبع تغذیه قابلیت برق رسانی به سیستم را تا 5 روز خواهد داشت.

وی افزود: همچنین برای آگاهی هریک از مشترکان از اطلاعات سیستم پردازشگر مرکزی توصیه می شود که دستگاه در یک محل عمومی ساختمان مثل لابی، اتاق مدیریت و… نصب شود. پس از اتمام مراحل نصب سیستم، برای راه اندازی و انجام تست اولیه توسط کارشناس مربوطه اقدام خواهد شد و در خاتمه نحوه استفاده دستگاه به ساکنان آموزش داده می شود.

وی قیمت کم، کیفیت بالا، بومی سازی این تکنولوژی و داشتن گارانتی را مهمترین وجه تمایز این دستگاه نسبت به نمونه های مشابه داخلی عنوان کرد و گفت: دستگاه تفکیک هوشمند آب برای تمامی آپارتمان‌های دارای سیستم شوفاژ خانه و پکیج قابل استفاده است و برای جداسازی نیاز به جمع آوری شوفاژخانه و لوله کشی مجدد با عنایت به هزینه های سنگین آن نخواهد بود.

وی فرهنگ سازی الگوی صحیح مصرف و صرفه جویی در مصرف آب، شفاف سازی میزان مصرف و افزایش رضایت مندی ساکنان، جلوگیری از تضییع حقو ق شهروندان، کاهش هزینه های تفکیک کنتورها و لوله کشی، نصب آسان و سریع، خدمات پس از فروش حرفه ای، سازگار با انواع سیستم های تاسیسات ساختمانی، طراحی مدرن و زیبا، کاربری آسان، طراحی سیستم هوشمند الکترونیکی اختصاصی با قابلیت محاسبات دقیق را از جمله مزایای اجرای این طرح برشمرد و افزود:حافظه دستگاه نیز قابلیت ذخیره اطلاعات ذکر شده و هزینه های تخصیصی در هر دوره را دارد. همچنین دستگاه مجهز به UPSاست و در صورت قطع برق به طور خودکار به کار خود ادامه می دهد. از سوی دیگر حافظه دستگاه غیر قابل دسترس است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا