بازی های رایانه ای جایگزینی برای فعالیت فیزیکی کودکان!

 ولی طبق آخرین مطالعات دانشگاه تنسی University of Tennessee، که اخیرا در مجله بازی برای سلامتی به چاپ رسیده است، پیشنهاد شده است که بازی های رایانه ای همراه با فعالیت بدنی می تواند جایگزینی برای فعالیت های فیزیکی کودکان 5 تا 8 سال به حساب آید.

هولی رینور Hollie Raynor،  مسئول بخش آزمایشگاهی سلامت غذایی و فعالیت های بدنی دانشگاه تنسی در این زمینه می گوید: مطالعات ما نشان می دهد بازی های کامپیوتری که به همراه فعالیت های بدنی کودک اجرا می شود می تواند فعالیت بدنی سنگینی برای کودک به حساب آید. در مطالعات گذشته در بخش بازی های کامپیوتری همراه با فعالیت،  هیچ گاه مصرف انرژی کودکان در هنگام بازی با دیگر بازی های خارج از خانه مقایسه نشده بود ولی هدف اصلی این مطالعه، مقایسه مقدار مصرف انرژی بازی های کامپیوتری همراه با فعالیت و بازی در فضای باز است.

به منظور انجام آزمایش، بر روی بدن کودکان بین 5 تا 8 سال، 3 شتاب سنج که دوتای آن ها بر روی ران و یکی به کمر متصل شده است، استفاده شده است. که شتاب سنج کمر برای بررسی بیشتر حرکات بخش بالایی بدن که نقش مهمی در مقایسه میزان فعالیت دارد به کار گرفته شده است. این آزمایش 3 هفته به طول انجامید و هر یک از بچه ها مدت زمانی را صرف بازی های رایانه ای همراه با فعالیت می کردند و سپس در زمانی مشابه بازی در فضای باز را انجام می داد و در هر زمان مختار بود که استراحت یا بازی را متوقف کند. با ضبط تمام حرکات بدن، مقدار انرژی مصرفی تخمین زده می شود.

منظور از بازی در فضای باز، بازی در زمین چمن، بالا رفتن از درخت و بازی با تجهیزات پارک ها است و منظور از بازی های کامپیوتری همراه با فعالیت بازی با نسل آخر کنسول های بازی که به وسیله ابزاری می تواند حرکات بدن را بر روی تلویزیون اسکن کند و دستگاه بوسیله سنسور های حرکتی، حرکات بازیکن را تشخیص می دهد که نام این دستگاه Xbox 360 Kinect است.

تفاوت اساسی بین بازی های رایانه ای و بازی در فضای باز در حرکت ران ها مشاهده شد به این صورت که شدت حرکت پاها در بازی رایانه ای بسیار شدید تر از بازی در فضای باز است. این آزمایش از بازی های رایانه ای جدید به عنوان یک روش نو برای فعالیت های بدنی یاد کرد.

دکتر رینور اضافه کرد :استفاده از دستگاه های اندازه گیری بسیار دقیق در این مطالعه سبب شده است که این مطالعه دقیق ترین مقایسه صورت گرفته بین بازی های رایانه ای و دیگر بازی ها است.

سازمان سلامت مردم در آمریکا، بازی روزانه یک ساعت از بازی های کامپیوتری همراه با فعالیت را برای کودکان پیشنهاد می کند.  

منبع  

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا