کلاه ایمنی با قابلیت واقعیت افزوده

سیناپرس: کلاه ایمنی یکی از نیازمندی های کارگران و نیز مهندسان در محیط های ساخت و ساز است. با اینکه کارکرد اصلی این کلاه، حفاظت از سر در برابر آسیب های احتمالی است، اما تجهیز آن به واقعیت افزوده، ایده ای بود که توسط یک شرکت پیشرو در زمینه تولید تجهیزات الکترونیکی در این حوزه اجرایی شده است.

شرکت معروف DAQRI نوعی کلاه ایمنی طراحی کرده است که کارکردی کم و بیش مشابه عینک گوگلی دارد. این کلاه دارای دو صفحه نمایش است که کاربر می تواند اطلاعات مختلفی را در آن مشاهده کند و در صورت نیاز نداشتن نیز آن را بالا بزند.

این کلاه ایمنی همچنین به چهار دوربین مجهز است که می تواند تصویری 360 درجه ای از محیط اطراف کاربر ارائه دهد. همچنین یک دوربین دیگر نیز محل نمایش اطلاعات را تعیین می کند. حسگر ویژه نصب شده بر روی کلاه هم حرکت کاربر را ارزیابی خواهد کرد.

صفحات نمایش این کلاه طوری طراحی شده اند که هم در محیط های پرنور و هم کم نور می توانند اطلاعات را به خویی نمایش دهند. این ویژگی می تواند در محیط های ساخت وساز که دارای نور با درجات مختلف است بسیار سودمند باشد.

هر کاربر می تواند با بر سر گذاشتن این کلاه، علاوه بر محافظت از سر، کارهای مختلفی نظیر عکسبرداری و نقشه برداری سه بعدی را انجام دهد. همچنین کارفرمایان می توانند اطلاعات مربوط به کارهایی که باید هر یک از کارگران انجام دهند را در صفحات نمایش کلاه ایمنی آنها ارائه کنند.

این کلاه ایمنی بر اساس سیستم عامل اندروید ساخته شده است. با این حال کارفرمایان می توانند برنامک های مورد نظر خود را نیز برای این کلاه بنویسند.

این کلاه قرار است از ماه اکتبر سال جاری به بازار عرضه شود. با این حال هنوز قیمت آن مشخص نشده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا