چاپ سه بعدی سازه ای از راه می رسد

 با استفاده از چاپگرهای سه بعدی می توان از عکس های ذخیره شده در رایانه، نمونه سه بعدی واقعی ساخت. تکنولوژی استفاده شده در پرینترهای سه بعدی این امکان را به مصرف کنندگان می دهد تا از ماده های کامپوزیتی در طراحی های خود برای چاپ سه بعدی بهره ببرند.

چاپگرهای سه بعدی می توانند طرح های رایانه ای را به صورت یک نمونه واقعی و با دقت بسیار بالایی پرینت بگیرند. چاپگرهای سه بعدی فناوری های جدیدی هستند که با سرعت زیاد در حال پیشرفت بوده و می توانند طرح های رایانه ای را به صورت اشیا سه بعدی چاپ کنند.

دستگاه های پرینت سه بعدی چند سالی است که به صورت تجاری در کشورهای مختلف صنعتی مورد استفاده قرار گرفته اند. امروزه برای ساخت ماکت ها یا تهیه قطعات دقیق و پیچیده از روش پرینت سه بعدی استفاده می شود که باعث افزایش سرعت و دقت در ساخت قطعات شده است.

در سال های اخیر برای چاپ سه بعدی از پلاستیک استفاده می شد اما محققان اروپایی از مس و طلا و لیزر کمک گرفتند و با استفاده از فلز توانستند چاپ سه بعدی سازه ای را در اختیار داشته باشند.

این قابلیت جدید می تواند باعث ساخت سازه هایی شود که حرارت و الکتریسته را از خود عبور می دهند در نتیجه می توان با استفاده از فناوری سه بعدی دستگاه ها و محصولات متفاوتی را نسبت به گذشته در اختیار داشت.

این روش جدید توسط محققان هلندی دانشگاه   Twente انجام شده است. چگونگی عملکرد این روش را می توان در استفاده از قطرات میکروسکوپی از ورقه های بسیار نازک فلزی دانست که با لیزر ذوب شده اند. این فرآیند به محققان اجازه داد تا سازه های فلزی با وضوح و قابلیت های جدید را بسازند.

محققان هلندی موفق شدند تا هزاران قطره فلزی را در یک ستون کوچک با ارتفاع ۲ میلی متر و همینطور قطر ۵ میکرون در کنار یکدیگر قرار دهند. به گزارش مهر ، با استفاده از این روش که از الکترودها و مدارهای مسی تشکیل شده می توان هر شکلی را ساخت. اما چاپ سه بعدی فلزات مستلزم استفاده از لیزر با انرژی بالاتری است زیرا در آزمایشات پیشین از لیزرهایی با انرژی کمتر برای ایجاد قطرات فلزی استفاده می شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا