کشف بقایای یکی از بزرگترین دایناسورهای جهان در آفریقا

سیناپرس: شواهد نشانگر آن هستند که این دایناسور جز آخرین گونه های دایناسور در دنیا بوده و توانسته بود  تا اواخر عصر دایناسورها بقا پیدا کند . تا کنون تعداد زیادی از فسیل های دایناسورهای عظیم الجثه در قاره آمریکای جنوبی پیدا شده بودند، به همین دلیل این کشف جدید در آفریقا می تواند دارای اهمیتی بسیار باشد .

Eric Gorscak بیولوژیست و پژوهشگر دانشگاه اوهایو در این زمینه اظهار داشت: بیشتر اطلاعات ما در مورد تاریخ تکامل تدریجی این گونه دایناسور یعنی «titanosaurian » بر پایه یافته های فسیلی در قاره آمریکای جنوبی است سرزمینی که بر اثر فعل و انفعالات زمین شناسی در اوایل دوره کرتاسه از آفریقا جدا شد. با این کشف جدید در مالاوی و بررسی بقایای این دایناسور، می توان خلا اطلاعاتی بزرگی را که در تاریخ حیات دایناسورها وجود دارد پر کرد.

Eric Gorscak  و تیم همراه وی بر اساس بقایای باقی مانده احتمال می دهند تنها بخش بالاتنه این دایناسور بیش از 6.5 فوت ارتفاع داشته باشد. فسیل این  دایناسور در یک دیواره صخره ای در حاشیه رودخانه روکوا در نزدیکی جنوب غرب تانزانیا به دست آمد. تیم پژوهشی برای حفاری این محل از کارگران معدن ذغال سنگی که در همین محوطه قرار داشت یاری گرفتند . بقایای فسیلی یافت شده شامل : ستون فقرات، دنده ها ، پاها و استخوان لگن هستند. این کشفیات به اندازه ای با اهمیت تلقی می شوند که سرپرست تیم کاشف این دایناسور اعلام نمود با کمک آن ها می توان شاخه  های ناشناخته خانواده دایناسورها را بازسازی کرد.

تصویر این دایناسور توسط Mark Witton  از دانشگاه پورتث موس بازسازی شده است .