هشدار درباره استفاده بیش از حد از تلفن های همراه

امروزه بسیاری از مردم هر چند دقیقه یک بار تلفن های همراه خود را چک می کنند حتی در حال رانندگی یا عبور از خیابان های شلوغ به انجام این عمل می پردازند . در حال حاضر تلفن های همراه به وسیله ای وسوسه برانگیز تبدیل شده است .

لی چنگ لین (Lin Chenglin) یک دانشجوی بیست ساله چینی به پژوهش در زمینه  خطرات ناشی از اعتیاد به تلفن های همراه پرداخته و فیلیمی کوتاه در این زمینه ساخته است  . در این فیلم کوتاه استفاده از تلفن های همراه به نوعی اعتیاد تبدیل شده که معتادان به آن در زمان استفاده از آن ناآگاهانه باعث وقوع انواع تصادف با اتومبیل یا ایجاد بلاهای صنعتی می شوند .

لی چنگ لین در این رابطه می گوید : " من تصور می کنم کسانی که همیشه با تلفن های همراهشان کار کرده و یا بازی می کنند ، به نظر می رسد در خواب و رویا هستند . این افراد هرگز به این مساله استفاده دائمی از تلفن همراه خود توجه نمی کنند و فکر می کنند هیچ مشکلی در رابطه با این وضعیت و عادت آن ها وجود ندارد . ممکن است که پخش و انتشار این انیمیشن بتواند هشداری برای این گونه افراد باشد . البته امکان دارد برخی به این هشدار توجه کرده از این رویا بیدار شوند و برخی به رویا دیدن خود ادامه دهند .

ویدیوی لی چنگ لین در دانشگاه مورد تشویق قرار گرفت . اما خیلی زود وارد اینترنت شد و مورد بازدید افراد بسیاری گردید . در ماه می (اردیبهشت ماه) سال جاری این ویدئو بیش از چهل میلیون نفر بیننده داشته است و افراد مختلف در رابطه با آن به بحث و گفتگو پرداخته اند .

یکی از افرادی که به تلفن همراه و استفاده از آن علاقه ای ندارد ، در رابطه با استفاده بیش از حد تلفن می گوید : من نمی فهمم که چرا افراد تا به این حد از تلفن های همراه خود استفاده می کنند به نظر من آنها باید در زندگی خود تنها باشند که این گونه وابسته یک دستگاه می شوند . 

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا