ایجاد مخزنی برای نگهداری نمونه‌هایی از یخچال‌های طبیعی سراسر جهان

ایجاد این مخزن به دلیل خطر بالقوه گرمای جهانی ضروری است، یخ‌ها باید برای انجام تحقیقات و بررسی تغییرات آب‌وهوا حفظ و نگهداری شوند.
 
در ارتفاعات در سراسر کره زمین ذوب یخچال‌های طبیعی اتفاق می‌افتد، یخچال طبیعی Postoruri در پرو در طی 20 سال 2 برابر کاهش یافته است، ممکن است پس از مدت زمانی (در قرن‌ آینده) یخچال‌های طبیعی کاملاً از بین بروند که ضایعه عظیمی برای علم خواهد بود، به‌همین دلیل متخصصان یخ‌شناس (افرادی که یخ‌های طبیعی را مطالعه و بررسی می‌کنند) از فرانسه و ایتالیا تصمیم گرفتند مخزنی ایجاد کنند که در آن نمونه‌هایی از یخچال‌های طبیعی از سراسر جهان وجود داشته باشد.
 
در این مخزن، واقع در عمق 10 متری زیر ایستگاه تحقیاتی "کونکوردیا" در قطب جنوب، دما بطور مداوم منفی 50 درجه سانتی‌گراد حفظ می‌شود.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته دانشمندان ارزش این یخ‌ها در این است که آن‌ها هزاران سال پیش ایجاد شده‌اند، به دلیل خطر بالقوه گرم شدن جهانی آب‌وهوا و احتمال محو شدن کامل همه‌ی یخچال‌های طبیعی در کره‌ ‌زمین، نگهداری نمونه‌هایی از یخ‌های طبیعی برای علم ضروری است.
 
متخصصان با کمک این یخ‌ها قادر خواهند بود بررسی کنند چگونه آب‌وهوا و محیط زیست در طی هزاران سال در زمین تغییر کرده‌است و تغییرات آب‌وهوا و محیط زیست در آینده را پیش‌بینی خواهند کرد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا