آمادگی جهاد دانشگاهی در نظارت بر طرح‌های عمرانی کشور

به گزارش ایسنا، حمید امین اسماعیلی در چهل وچهارمین گردهمایی معاونین پژوهشی کشور، با بیان اینکه تعاملات نتیجه بخشی با مسئولان عالی کشور در جهت بهبود امور پژوهش و فناوری صورت گرفته است، افزود: در جهت تامین مالی و حل مطالبات بودجه‌ای، طی جلساتی که با رئیس سازمان برنامه ریزی در آینده برگزار می شود به نتایج مطلوبی دست می یابیم.

وی از طراحی سایت پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: بعد از مدتها کلید برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت نیز کلید خورد و تاکنون 91 نفر از واحدها و پژوهشگاه‌های کشور این دوره را طی کرده‌اند تلاش می‌شود این دوره‌ها واجد ارزش اداری و استخدامی شود.

امین اسماعیلی با بیان اینکه فرصت محدودی برای عمل به برنامه پنجم توسعه باقی مانده است، گفت: برنامه‌های پیش بینی شده جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری در برنامه پنج ساله توسعه به جد پیگیری می‌شود.

وی از ارزیابی عملکرد مرکز خدمات تخصصی برای اولین خبر داد و بیان کرد: جهاد دانشگاهی در نظر دارد از ده واحد در حال توسعه استانی به صورت مالی، ساختاری و ارتباطی حمایت کند.

وی با اشاره به عملکرد جهاددانشگاهی کشور در سال جاری و تصویب دو طرح پیمایش ملی در حوزه گردشگری و علوم اجتماعی در زمینه گردشگری توسط پژوهشکده گردشگری و علوم شناختی در واحد خوارزمی اشاره و ابراز امیدواری کرد که تا دو ماه آینده به نتیجه مطلوبی دست خواهیم یافت.

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با پژوهشگاه صنعت و نفت، سازمان هوا فضا و پست، افزود: جهاددانشگاهی در میادین نفتی نیز پیشنهاداتی به وزارت نفت ارائه داده است.

امین اسماعیلی با اشاره به تشکیل کارگروه جذب نیروی انسانی متخصص در جهاد دانشگاهی گفت: یکی از مهمترین مسائل ما نیروی انسانی متخصص است که در جهت رفع مشکلات اساسی در جذب و نگهداری نیروی انسانی در دو افق کوتاه مدت و بلندمدت برنامه ریزی می کنیم.

وی بر آمادگی جهاد دانشگاهی در نظارت بر طرح‌های عمرانی کشور تاکید کرد و افزود: به هیئت دولت پیشنهاد داده‌ایم که ماموریت‌های مشخص در حوزه پژوهش به جهاددانشگاهی واگذار شود که برخی از این پیشنهادات در حال بررسی است.

امین اسماعیلی با بیان اینکه تجاری سازی فناوری‌های کسب شده و پژوهش های انجام شده در سال جاری باید ساماندهی شوند ایجاد شرکت‌های دانش بنیان را از اهداف مهم معاونت پژوهشی در سال جاری عنوان کرد و افزود: تجاری سازی محصولات دانش بنیان و انتخاب بازارهای هدف در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان، ضرورت دارد.

وی با اشاره به کاهش شدید منابع مالی و درآمدی دولت، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی برای رویارویی با مشکلات مالی در کشور تلاش می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا