رونمائی از خودروی بدون راننده چینی در سال جاری

کارشناسان پیش بینی می کنند خودروهای هوشمند طی سال های آینده به صورت گسترده ای در سراسر جهان  مورد استفاده قرار گرفته و جایگزین خودروهای فعلی شوند . خودروهای بدون راننده ، نسلی جدید از خودروهای هوشمند هستند که بدون نیاز به راننده توانائی کنترل خودرو را داشته و می تواند در مواقع لازم تصمیم گیری منطقی انجام دهند . بسیاری از کارشناسان ، آینده این صنعت را روشنپیش بینی می کنند  و به همین جهت  در حال حاضر شرکت ها و کمپانی های متعددی در سراسر جهان در حال بررسی و مطالعه جهت تولید انبوه این نوع خودروها بوده و بسیاری از مناطق جهان نیز در حال تغییر زیر ساخت های شهری خود جهت استفاده بیشتر از این تکنولوژی هستند .

در همین زمینه شرکت بزرگ بایدو Baidu در کشور چین که یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تکنولوژی محسوب شده و بزرگترین موتور جستجوی اینترنتی چین را در اختیار دارد ، اعلام کرد در نظر دارد تا پیش از پایان سال جاری میلادی ، از نخستین خودروی هوشمند بدون راننده خود پرده برداری کند . گفتنی است این موضوع به طور رسمی از سوی معاون شرکت بایدو یعنی وانگ جین Wang Jin مورد تائید قرار گرفته شده و گزارشی از آن نشریه People's Daily منتشر شده است .

پیش از این شرکت گوگل نیز خودروهای هوشمند خود را ارائه کرده بود و این خودروها آزمایش های عملی خود را با موفقیت به پایان رسانده بودند . به این ترتیب چین نیز به صورت رسمی وارد عرصه خودروهای هوشمند شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا