گزارش تصویری از جنگل حفاظت شده ایگوازو

سینا پرس : جنگل ایگوازو که مساحتی بیش 55 هزار هکتار آن در آرژانتین و 170 هزار هکتار آن در برزیل است و بزرگ ترین پارک ملی بین این دو کشور و نیز جنوب آمریکا محسوب می شود . این منطقه و آبشارهای متعدد و جنگل های استوائی آن در سال 1934 به عنوان یک منطقه حفاظت شده محیط زیست انتخاب شد . گفتنی است ،جنگل های ایگوازو  دارای آبشارهایی با بیش از 70 متر ارتفاع و 1500 متر پهنا است که زیباترین پوشش گیاهی آمریکای جنوبی را دارا هستند و این پارک حیات وحش زیستگاه یک هزار و صد  گونه مختلف جانوری از قبیل پرندگان و پستاندار بزرگ و کوچک از جمله گوزن، سمور و پلنگ خالدار امریکایی و پلنگ راه راه امریکایی ، خوک خرطوم دراز مالایا ، مورچه خوار  و … است .

پورتو ایگوازو شهری مرزی در شمال ایالت میسیونز آرژانتین است و پنجمین شهر بزرگ این ایالت محسوب می شود . این شهر که در شمال شرقی آرژانتین قرار دارد با پاراگوئه و برزیل هم مرز است .  آب و هوای پورتو ایگوازو مرطوب و شرجی است و پر باران ترین ماه در این منطقه آبان ماه – آذر ماه (ماه نوامبر) می باشد. میانگین دمای هوای این منطقه در تابستان 30 درجه و در زمستان 15 درجه است.

قسمتی از رودخانه ایگوازو (با درازای 1320 کیلومتر)، در داخل پارک ملی قرار گرفته و به رودخانه پروتو می رسد و در این بخش رودخانه در پهن ترین حالت در حدود 1500 متر عرض دارد که کمی به سمت جنوب و سپس به سمت شمال تغییر جهت می دهد که شکل U به خود می گیرد و پس از آن جایی است که رودخانه به آبشار باشکوهی منتهی می شود و شکوه و زیبایی این پارک را دوچندان می کند.

امروزه آبشار ایگوازا با ارتفاع 82 متر و عرض 2700 متر، پنجمین آبشار بلند دنیا شناخته شده و در فصل های بارندگی میزان آب این آبشار افزایش می یابد که مقدار جریان آب آن سه برابر آبشار نیاگارا برآورد شده است .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا