توسعه علمی کشور در گرو توسعه مناطق ویژه علم و فناوری است

وحید احمدی  درجلسه هم اندیشی مناطق ویژه علم وفناوری کشور اظهارکرد: تصویب ایجاد این مناطق در دولت کار بزرگی بود اما نباید فراموش کنیم که ادامه کار بسیار دشوارتر از شروع کار خواهد بود و پنج استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان، یزد و بوشهر باید برای تداوم فعالیت این مناطق تلاش کنند.

وی افزود: خیلی ها با ادله ، مخالف وجود پارک علم و فناوری با وجود شهرک های صنعتی در کشور بودند اما تلاش ها نتیجه داد و دولت تدبیر و امید با ایجاد این مناطق موافقت کرد لذا باید با کار و کوشش از تبدیل این مناطق به مجموعه های بی خاصیت جلوگیری و به اهداف ترسیم شده برای مناطق دست یابیم.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری در کشور تفاوت اصلی دولت تدبیر و امید با دولت های قبل است.اسماعیل جبارزاده افزود: ایجاد این مناطق در بهبود تمامی زمینه های تولیدی، خدمات و صنعتی تاثیرگذار خواهد بود و انقلابی در زمینه علمی کردن تولیدات و صنعت کشور صورت خواهد گرفت.
وی گفت: با بهره گیری از ظرفیت های این مناطق کارهای بزرگی می توان انجام داد و خوشبختانه با همدلی و همزبانی که بین مسوولان دولتی و بخش خصوصی وجود دارد آینده روشنی در انتظار این مناطق است.در این جلسه پنج استانی که مناطق ویژه علم وفناوری در آنها ایجاد شده گزارشی از عملکرد خود ارایه کردند و در ادامه آیین نامه های مناطق و چالش های پیش رو بررسی شد. به گزارش ایرنا، همچنین احکام هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز از سوی دبیر کل مناطق ویژه اعطا شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا