کشند قرمز علت تلف شدن ماهیان جزیره کیش است

 23 اردیبهشت هزاران ماهی در اتفاقی نادر و به دلیل نامعلوم در آب های جزیره کیش تلف شدند.این ماهی ها دارای چشمانی متورم و بدنی قرمز رنگ شده بودند. داود میرشکار روز سه شنبه همزمان با چهارمین روز از هفته محیط زیست در نشست خبری افزود: اگر برخی اعلام کرده اند که شوک حراراتی بوده نیز صحیح است زیرا کشند قرمز می تواند به علت شوک حرارتی نیز ایجاد شود بنابراین هر دو علت می تواند دلیل مرگ ماهیان باشد.

وی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در کیش اداره ای ندارد از این رو هشت سال گذشته مبلغی را به حساب سازمان منطقه آزاد کیش واریز کرد اما تاکنون در زمینه تحویل زمین اقدامی صورت نگرفته است.
میرشکار گفت: از این رو سازمان محیط زیست بر محیط زیست کیش نظارتی ندارد و بخش محیط زیست منطقه آزاد کیش کار نظارت را انجام می دهد و به مساله تلف شدن ماهیان نیز خودشان رسیدگی کردند.

وی اظهار کرد:با توجه به اینکه جزیره کیش زیستگاه آبسنگ های مرجانی است از این رو در نظر داشتیم و همچنان نیز داریم تا دفتر محیط زیست در کیش در قالب مرکز پژوهش های احیاء و بازسازی آبسنگ های مرجانی تشکیل شود.میرشکار درباره طرح گردشگری در جزیره هنگام نیز گفت: در این جزیره هنوز زیر ساخت های گردشگری آنطور که باید فراهم نشده است، البته تاکنون طرح هایی برای گردشگری به سازمان محیط زیست ارایه شده که در حال بررسی است.

وی افزود: دراین طرح ها از سازمان محیط زیست خواسته شده است تا فضایی برای بحث گردشگری در اختیار آنها قرار گیرد که موضوع در دست بررسی است.وی گفت: یک موسسه غواصی در جزیره هنگام درخواست توسعه طرح گردشگری را داده است که نظر سازمان محیط زیست بر این است که این موسسه متولی کاشت، احیا و حفاظت از آبسنگ های مرجانی محدوده گردشگری خودش باشد.
میرشکار افزود: کارشناسان سازمان محیط زیست منطقه را برای مکان سنجی بازدید کردند و زمینی به وسعت حدود چهار هکتار برای این کار در نظر گرفته شده است که در حال مطالعات دقیق تری است.
وی به لاک پشت های موجود در جزیره هنگام اشاره کرد و گفت: برای پایش این لاک پشت ها از مردم و سازمان های مردم نهاد کمک گرفتیم و این کار در حال انجام است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا