دانشگاه علم و فرهنگ ؛ انتخاب 20 نفر اول کنکور دکتری رشته سلولی مولکولی

سیناپرس: دکترمحمدحسین ایمانی خوشخو در آیین دانش آموختگی فارغ التحصیلان دانشگاه علم و فرهنگ که عصر یکشنیه در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه  از سیاستگذاری های دانشگاه علم و فرهنگ تبدیل آن به  یکی از دانشگاه های مهم کشور است،گفت: دانشگاه علم و فرهنگ به نهاد معتبر علمی جهاد دانشگاهی تعلق دارد و بدون هیچ وابستگی به دولت فعالیت می کند و یکی از مهمترین سیاست های دانشگاه این است که فارغ التحصیل بیکار نداشته باشد.

وی تصریح کرد: امروز در جایگاهی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعیین کرده است دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان دانشگاه اول در مجموعه دانشگاه های غیر انتفاعی است.

دکتر ایمانی با اشاره به وجود دانشگاه علم و فرهنگ در اولین انتخاب های داوطلبان کنکور سراسری گفت: افرادی که داوطلبان را در کنکور های سراسری در انتخاب دانشگاه راهنمایی می کنند بعد از دانشگاه های بزرگ تهران، دانشگاه علم و فرهنگ را پیشنهاد می کنند.

رئیس دانشگاه علم وفرهنگ خاطرنشان کرد: در مقطع دکتری در برخی رشته ها از جمله رشته سلولی مولکولی 20 نفر اول کنکور دکتری پشت نوبت ورود به دانشگاه علم و فرهنگ بودند. در حالی که این رشته در دانشگاه های تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی نیز وجود دارد اما داوطلبان دانشگاه علم و فرهنگ را با شناخت به عنوان اولویت اول انتخاب می کنند چون در این دانشگاه دانش با تجربه،پژوهش و عمل آمیخته شده است.

وی در ادامه توضیح داد: دانشجویان پزشکی مولکولی دانشگاه علم و فرهنگ از روز اول در پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی فعالیت تحقیقاتی خود را آغاز می کنند.

دکتر ایمانی با اشاره به پژوهشگاه ها و پژوهشکده های معتبر جهاد دانشگاهی گفت: هم اکنون دانشگاه علم وفرهنگ با بسیاری از پژوهشگاه ها و پژوهشکده های جهاد دانشگاهی برنامه مشترک دارد تا از این طریق دانشگاه پیوست پژوهشی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه فضای فرهنگی باید در دانشگاه حاکم باشد، تصریح کرد: با حاکم شدن فضای فرهنگی در دانشگاه است که دانشجو می تواند برای اشتغال توانمندهای لازم را کسب کند. بنابراین با فراهم شدن چنین فضایی در دانشگاه علم و فرهنگ شاهد این هستیم که بیش از 50 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه که مشمول گذراندن خدمت مقدس سربازی نیستند مشغول به کار هستند که این رقم اصلا در دانشگاه های دولتی دیده نمی شود.

به گفته رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در آینده نزدیک دفتر فارغ التحصیلان دانشگاه با هدف رصد اشتغال فارغ التحصیلان راه اندازی می شود.

وی افزود: جهاد دانشگاهی از سالهای گذشته یک بخش مستقل اشتغال فارغ التحصیلان داشته است دانشگاه علم و فرهنگ هم با تکیه بر این توانمندی ها تلاش کرده است که بتواند بدون اینکه کوچک ترین باری بر دولت داشته باشد و با تکیه بر اقتصاد آموزش فعالیت کند.

دکتر ایمانی در پایان ابزار امیدواری کرد که با همت اعضای هیات علمی و دانشجویان، دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان یکی از مهمترین دانشگاه های کشور مطرح شود که این هدف گذاری حتما محقق خواهد شد.

گفتنی است،در آیین دانش آموختگی فارغ التحصیلان دانشگاه علم و فرهنگ که عصر یکشنیه در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد، دکتر هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری، دکتر احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان،دکتر صالح امیری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی حضور داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا