ایرباس موشک انداز فضایی می سازد

شرکت ایرباس اعلام کرده که این فناوری جدید برای استفاده در سال ۲۰۲۵ آماده خواهد بود.در عین حال مدیران ارشد ایرباس تأکید کرده اند که موشک انداز فضایی آنها چیزی متفاوت از فناوری است که توسط شرکت اسپیس ایکس ارایه شده است.

درحالی که شرکت اسپیس ایکس با سرمایه گذاری کلان الون ماسک، مالک ثروتمند خود توانسته تجربیات خوبی در این زمینه به دست آورد، ایرباس خود را در ابتدای راهی پرفراز و نشیب و مملو از چالشهای فنی و مالی می بیند.این شرکت هواپیماسازی از سال ۲۰۱۰ برنامه گسترده ای برای طراحی و ساخت موشک انداز فضایی با قابلیت استفاده مجدد تدارک دیده است.

مهندسان ایرباس به این نکته توجه دارند که فناوری جدید این شرکت باید از حیث هزینه کمتر از مدلهای فعلی یک بار مصرف پرتاب راکت به فضا باشد.فناوری جدید این شرکت تحت عنوان Adeline رونمایی شده که پس از پرتاب راکت به فضا به راحتی تحت کنترل قرار گرفته و برای استفاده های بعدی بازیابی می شود.

به گزارش مهر،این فناوری با آنچه که شرکت اسپیس ایکس ارایه کرده تفاوتهای زیادی دارد زیرا محصول این شرکت در دریا بازیابی می شود حال آنکه در ایده ایرباس، بازیابی موشک انداز فضایی بر روی خشکی و دقیقا مشابه فرود هواپیما صورت می گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا