یاهو ، سرویس نقشه خود را غیر فعال می کند

شرکت مشهور یاهو که از کمپانی های پیشرو در ارائه خدمات اینترنتی محسوب می شود ، اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد خدمات سویس نقشه خود را که به Yahoo Maps شهرت دارد ، غیر فعال کند . گفتنی است این سرویس یاهو در حدود هشت سال پیش راه اندازی شده بود . همزمان با این موضوع شرکت یاهو برخی دیگر از خدمات خود از جمله تلوزیون یاهو Yahoo TV  و شبکه فیلم یاهو  Yahoo Movies  را نیز در برخی کشورها از جمله اسپانیا غیر فعال خواهد کرد .

گفتنی است بر اساس اطلاعات منتشر شده از این شرکت ، سرویس نقشه یاهو تا پایان ماه جاری میلادی غیر فعال خواهد شد البته این سرویس به صورت محدود در ماشین جستجوی یاهو و وب سایت اشتراک گذاری تصویری این شرکت با نام فیلیکر Flickr ، همچنان قابل دسترسی باقی خواهد ماند .

این موضوع از سوی ماریسا مایر Marissa Mayer مدیر اجرائی یاهو تائید شده است . گفتنی است سرویس نقشه یاهو یک پورتال  خدماتی رایگان محسوب می شود که نقشه جامعی همراه با جزئیات در بیشتر مناطق جهان را در بر داشته و توسط شرکت یاهو راه اندازی شده و با کمک شرکت نوکیا فعالیت می کرده است . از جمله دیگر خدمات این سرویس می توان به پیش بینی وضعیت آب و هوا و امکان چاپ نقشه اشاره کرد . شرکت یاهو در سال 2014 میلادی نسخه قابل استفاده در تلفن های همراه این سرویس را نیز ارائه کرده بود .  هنوز دلیل اصلی این اقدام از سوی مدیران ارشد شرکت یاهو عنوان نشده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا