کد خبر : 9099 دوشنبه 18 خرداد 1394 - 10:18:57
کشف-فسیل-70-میلیون-ساله-دایناسور-در-اسپانیا

کشف فسیل 70 میلیون ساله دایناسور در اسپانیا

سیناپرس: پژوهشگران اسپانیائی در حال بررسی و مطالعه بقایای فسیل تازه کشف شده نوعی دایناسور موسوم به Regaliceratops peterhewsi هستند که در حدود هفتاد میلیون سال پیش و در عصر کرتاسه زندگی می کرده است .

در پی کشف بقایای یک فسیل باستانی متعلق به عصر دایناسورها  در اسپانیا ، پژوهشگران و دیرینه شناسان در حال بررسی و مطالعه این دایناسور هستند . بر اساس گزارش منتشر شده در Cell Press Current Biology ، این دایناسور در ابتدا از سوی پژوهشگران با نام رگالی سراتوپس پترهویس Regaliceratops peterhewsi نامگذاری شده بود ، به نوعی دایناسور خاص که در حدود هفتاد میلیون سال پیش زندگی می کرده تعلق دارد که دیرینه شناسان به آن لقب پسر جهنمی یا Hell boy  داده اند .

بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی پژوهشگرانی که این فسیل را مورد مطالعه قرار داده اند ، این دایناسور (Hell boy ) دارای ویژگی های منحصر به فردی است . در صورت این دایناسور شاخ های تیزی وجود داشته و همچنین یک زائده سپر مانند ، جمجمه و سر این حیوان را محافظت می کند .

گفتنی است این نوع از دایناسور در دوره کرتاسه زندگی کرده و پیش از این نمونه هایی مشابه از بقایای فسیلی آن در کانادا یافت شده بود .

بر اساس اظهار نظر کارشناسان ، Regaliceratops peterhewsi در حدود 5 متر طول و بالغ بر یک و نیم تن وزن داشته است . فسیل جدیدا کشف شده شامل بقایا جمجمه این دایناسور است که بخشی از شاخ وی از بین رفته است .