بهشت تکنولوژی در آفریقا

کشور آفریقائی رواندا که طی دهه های گذشته ، روزهای پر آشوبی را تجربه کرده بود ، در سال های اخیر گام های بلندی برای پیشرفت و توسعه برداشته است و تلاش می کند تا با گسترش تکنولوژی و رواج دانش و فناوری ، نسل جدید خود را به پیشگامان تکنولوژی در قاره آفریقا تبدیل کند . این موضوع سبب شده است تا خبرگزاری ای . اف . ای efe.com  فرانسه در گزارشی ویژه ، این کشور را به عنوان بهشت تکنولوژی در قاره آفریقا معرفی کند . بر اساس این گزارش ، در خیابان هائی که تا دو دهه پیش رفت و آمدی در آن ها انجام نمی شد و تنها افراد مسلح به سلاح های گرم و سرد در آن ها تردد می کردند ، امروزه شاهد حضور پر شمار نسل جوانی هستیم که به همراه لپ تاب ها ، تلفن های همراه هوشمند و سایر گجت های خود در حال تردد هستند . بر اساس این گزارش ، نسل جدید جوانان رواندا با استفاده از سلاح تکنولوژی در حال بازنویسی تاریخ کشور خود بوده و به سرعت دا حال آموختن و کسب دانش هستند .

در همین زمینه آفرودیس موتان گانا Aphrodice Mutangana ، موسس و پایه گذار کمپانی kLab که به آموزش کودکان و نوجوانان می پردازد ، اعلام کرد : " جوانانی که نسل کشی سال 1994 را که در آن نزدیک به 800 هزار نفر کشته شدند به یاد ندارند ، در حال حاضر با استفاده از فناوری و تکنولوژی و آموختن علم ، در حال پیشرفت و توسعه و موفقیت در زندگی هستند . "

جمهوری رواندا در مرکز قاره آفریقا و در محدوده دریاچه های بزرگ این قاره قرار داشته و پایتخت آن شهر کیگالی است .  رواندا با کشورهای تانزانیا ، اوگاندا ؛ بوروندی و کنگو همسایه است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا