بازگشت فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی تا هفته آینده

 سازمان فضایی روسکاسموس اعلام کرد که بازگشت ماموریت اکسپدیشن 42/43 از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین به روز 11 ژوئیه موکول شده است.این سازمان اعلام کرده که روسیه پس از اینکه فضاپیمای پیشین آن به مقصد ایستگاه فضایی در جو زمین سوخت، یک فضاپیمای باری را در روزهای آینده به ایستگاه مدارگرد پرتاب خواهد کرد.ماموریت سرنشین‌دار بعدی به ایستگاه قرار است اواخر ماه ژوئن پرتاب شود.

سه فضانورد شامل آنتون شکاپلروف روسی، تری ویرتز آمریکایی و سامانتا کریستوفورتی از ایتالیا در ابتدا قرار بود در روز 12 مه (22 اردیبهشت) به زمین بازگردند.این سفر پس از بروز نقص در فضاپیمای حاوی محموله پروگرس روسیه و انفجار آن در جو زمین، به تعویق افتاد.

مقامات روسیه،‌ دلیل این عدم موفقیت را یک نقص طراحی در موشک و نه در تولید معرفی کردند.برنامه فضایی روسیه در ماه مه با دو نقص بزرگ روبرو شد که طی آن، یک فضاپیمای پروگرس به مقصد ایستگاه فضایی و یک موشک پروتون حامل ماهواره مکزیک منفجر شدند.

در همان ماه، رئیس سابق شرکت سازنده موشکهای سایوز به جرم سوءاستفاده از سازمان برای وامهایی که به شرکای بین‌المللی اعطا می‌کرد، محکوم شده و تحت بازداشت خانگی قرار گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا