دهمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست آغاز شد

در این مراسم 10 تندیس و 7 لوح تقدیر به برگزیدگانی که در زمینه حفظ طبیعت و محیط زیست کشور کار شاخصی انجام داده اند، اهدا می شود.برگزیدگان از بخش های مختلف جامعه اعم از صنایع، سازمان های مردم نهاد، فعالان محیط زیست و استانداران هستند.

روز جهانی محیط زیست( World Environment Day) روزی است که از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم برای نگهداری محیط زیست و تحریک سیاستمداران به گرفتن تصمیماتی برای رویارویی با تخریب محیط زیست و گونه های زیستی جانوری، به عنوان روز محیط زیست انتخاب شده است. این روز پنجم ژوئن ( 15 خرداد ) هرسال است.

7 میلیارد آرزو، یک سیاره، با احتیاط مصرف کنیم، شعار امسال روز جهانی محیط زیست است که این هشدار را به اهالی زمین می دهد که فقط یک زمین داریم پس باید مراقب آن باشیم.

به مناسبت روز جهانی محیط زیست در ایران 15 تا 21 خرداد هر سال به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.
برنامه محیط زیست سازمان ملل به مناسبت روز جهانی محیط زیست 10 گام عملی و ساده را به عنوان اقدامات اثر گذار در حفظ سیاره زمین پیشنهاد کرده است که می تواند با کمترین زحمت از سوی هر یک از ساکنان زمین انجام شود.

با دوچرخه به محل کار خود برویم، بلیط سفرهای خود را الکترونیکی تهیه کنیم ، لامپ های کم مصرف را جایگزین لامپ معمولی کنیم، فعالیت های خود را اینترنتی انجام دهید و از تردد غیر ضرور با اتومبیل شخصی بپرهیزید، در مورد بطری های پلاستیکی آب تجدید نظر کنیم، شیشه و آلومینیوم را بازیافت کنیم ، یک روز در هفته گیاه خوار شویم ، درون خانه خودمان غذا بخوریم تا از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی کمتر مصرف کنیم ، لوله هایی که نشتی دارند تعمیر کنیم تا جلوی هدر رفت آب گرفته شود و دستگاهای الکترونیکی قدیمی را بازیافت کنیم .
 در این ایام سازمان حفاظت محیط زیست برنامه های متنوعی از جمله اهدای جایزه ملی محیط زیست با حضور رییس جمهور، برگزاری نشست های خبری رییس و معاونان سازمان، افتتاح پروژه های عمرانی محیط زیستی در مراکز شهری و صنعتی ، مراسم گرامیداشت روز جهانی تایید صلاحیت استاندارد، امضای تفاهم نامه با سازمان مدیریت استاندارد و شورای عالی استان ها، آغاز به کار جشنواره مردمی محیط زیست در فضای مجازی، برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری های آب، خاک و محیط زیست، بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی سازمان محیط زیست، برگزاری مسابقه فرهنگی آموزشی با محوریت محیط زیست برای کودکان و نوجوانان و برگزاری جشن کودک و محیط زیست در پارک پردیسان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا