مرمت آثار تاریخی فلسطین توسط کارشناسان آلمانی

دولت آلمان در راستای اجرای برنامه حفاظت از میراث فرهنگی در بخش های خارج از این کشور ، کمک های مالی مناسبی به دانشگاه یوهانس گوتنبرگ Johannes Gutenberg University  اعطا کرده است که قرار است با کمک این بودجه ، کاخ یکی از خلفای اموی در قرون نخستین اسلامی مرمت شود . این کاخ باستانی به خلیفه ولید بن عبدالمک فرزند مروان تعلق دارد که در فاصله سال های 705 تا 715 میلادی ( 86 تا 96 هجری ) حکومت می کرده است . این کاخ در نزدیکی دریای جلیله  Sea of Galilee و با استفاده از مصالحی چون سنگ آهک سفید ، بازالت سیاه و بازالت سفید ساخته شده است .

این مجموعه تاریخی دارای یکی از قدیمی ترین مساجد این منطقه بوده و لازم به توضیح است که مجموعه معماری فوق تنها چند سال پس از شروع عملیات ساخت آن ، توسط زلزله ای شدید ، آسیب دید .

در همین رابطه هانس پیتر کوهن Hans-Peter Kuhnen در یک نشست خبری اعلام کرد : " ما هر ساله شاهد بدتر شدن شرایط این سایت باستانی هستیم و این کاخ روز به روز در حال نابودی است . با توجه به حمایت مالی انجام شده از این پروژه ، مسئولیت بازسازی این قصر به عهده آلمان گذاشته شده است و البته باید عنوان کرد که نخستین عملیات حفاری و کاووش های باستان شناسی در این مجموعه باستانی نیز در سال 1930 میلادی و توسط باستان شناسان آلمانی انجام شد . این پروژه مرمتی و پژوهشی همچنین می تواند برای دانشجویان ما یک فرصت ایده آل برای کسب تجربه در زمینه بازسازی و حفاظت و مرمت آثار باستانی بوده و در عین حال یک نمونه مناسب برای تعامل و گفتگوی بین ما و دنیای اسلام به شمار می رود . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا