دانشجویان ایرانی در پروژه های مهم نیوزیلند مشارکت دارند

 ایمون اوشانسی سفیر نیوزیلند در تهران به همراه جان لاکسون مشاور آموزشی سفارت نیوزیلند با معاون فرهنگی و بین الملل دانشگاه صنعتی شریف ملاقات کردند.در این دیدار، لاکسون ضمن تشریح دامنه فعالیت های خود در منطقه خلیج فارس، گفت: در حال حاضر 380 دانشجوی ایرانی در دانشگاه های نیوزیلند مشغول به تحصیلند که از میان آنها بیش از 80 درصد در مقطع دکتری درس می خوانند.

به گفته وی بزرگترین جمعیت دانشجویان خارجی در نیوزیلند را چینی ها تشکیل می دهند که بیشتر در سطح کارشناسی مشغول به تحصیلند در حالیکه دانشجویان ایرانی اکثرا در مقطع دکتری بوده و با استادان بنامی که پروژه های مهمی در دست دارند همکاری می کنند.

سفیر نیوزیلند در این دیدار خواستار افزایش همکاری های متقابل و تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه شریف و مراکز دانشگاهی مهم نیوزیلند مانند دانشگاه اوکلند، دانشگاه ولینگتون و دانشگاه صنعتی اوکلند شد.معاون فرهنگی دانشگاه شریف نیز از تبادل استاد مابین شریف و دانشگاه های نیوزیلند استقبال کرد و از لاکسون خواست که از طرف دانشگاه های نیوزیلند شخص یا اشخاصی را به دانشگاه شریف معرفی کنند تا همکاری عملی چشمگیرتری بین دو طرف آغاز شود.
دفتر مشاور آموزشی وزارت خارجه نیوزیلند در منطقه خاورمیانه در شهر ریاض مستقر است و به منظور گسترش همکاری های آکادمیک دانشگاه های نیوزیلند در کشورهای منطقه رفت و آمد دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا