تعیین مکان و وزن خودروهای سنگین به صورت آنلاین و هوشمند

محمد جعفر یاری، عضو شرکت مهندسی کویر خودرو سپاهان، یکی از مجریان این طرح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینا درباره این دستگاه گفت:سنسور وزن( بارسنج)، سیستمی است که می تواند در هر لحظه به محاسبه وزن خودرو بپردازد. این دستگاه با سیستمی به نام AVL،  قابلیت ارسال اطلاعات خودرو به صورت آنلاین را دارد و در هر نقطه مکانی که GPS(ردیابت جهانی) پوشش دهی لازم را داشته باشد می تواند به ارسال وزن خودرو به سیستم مرکزی اقدام کند.

وی افزود: اطلاع از موقعیت خودرو، بدون داشتن وزن دقیق اصولا کاربردی ندارد؛ این دستگاه قابلیت سنجش وزن خودرو به صورت موبایل و انتقال اطلاعات توسط دستگاهAVL به سیستم مرکزی را دارد.

وی نصب ساده، تعمیر و نگهداری ارزان ومقاوم در مقابل تنش های شدید، ضد آب و مقاوم بودن در مقابل خورندگی شیرآبه خودروهای حمل زباله را از مزیت های این دستگاه برشمرد و درباره مشخصات ظاهری این دستگاه گفت:این دستگاه 6 عدد سنسور و یک دستگاه آنالایزر دارد. خطای این دستگاه بسیار ناچیز است و می تواند با تعداد سنسور های کمتر کار کند؛ کاهش تعداد سنسورها، از دقت دستگاه مذکور می کاهد.

وی کنترل روند بارگیری، حمل و تخلیه به صورت لحظه به لحظه، کنترل محل تخلیه بار، میزان بار تعریف شده برای جمع آوری بار، بررسی نحوه رفتار راننده بر اساس تنش های وارده در هنگام عبور از دست اندازها و موانع و نمایش وضع بار در داخل کابین را از جمله ویژگی های این دستگاه عنوان کرد و درباره مزایی استفاده از آن گفت: این دستگاه ضمن نصب ساده، تعمیر و نگهداری آسان، مقاوم در برابر تنش های شدید، قابلیت ارتباط با انواع مختلف دستگاه های ردیاب خودرو، ضد آب بودن و مقاوم در مقابل خورندگی شیرابه دارد. همچنین این سیستم سنسور سنجش تغییرات شرایط خودرو بر اثر تغییر وزن، گارانتی و خدمات پس از فروش نیز دارد.

یاری اظهار کرد: این سیستم قابل استفاده برای خودروهای سنگین خدمات شهرداری ها، تامین کنندگان قطعات خودرو، شرکت های پیمانکاری، اسکله های بارگیری و باربری ها است.

وی به وجه تمایز این سیستم نسبت به نمونه های مشابه خارجی اشاره کرد و گفت: هم اکنون چند نمونه مشابه خارجی وجود دارند که بر اساس سیستم تعیین بادی کار می کنند. هم اکنون با توجه به آنکه اکثر کامیون های موجود در کشور دارای سیستم فنر بندی تخت هستند، این سیستم نمی تواند به رفع نیاز داخلی کمک کند؛ سنسورهای خارجی دارای مشخصات کالیبراسیون و انتقال اطلاعات منحصر به فرد هستند و نصب آنها به تنهایی نمی تواند مشکلی را در محاسبه زمان حل کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا