کاهش خطر حمله قلبی با یک ساعت ورزش متعادل

سیناپرس : پژوهشگران سوئدی از سال 1997 به بررسی 39805 فرد 20 تا 90 ساله که سابقه حمله قلبی را در پرونده پزشکی خود نداشتند پرداختند. در این مطالعه، زمانی که هر یک از این افراد به ورزش اختصاص می دادند و نیز وضعیت سلامتی آنها مورد ارزیابی قرار گرفت. این مطالعه مشخص ساخت که هر قدر فرد از نظر جسمی فعال تر باشد، احتمال حمله قلبی نیز در او کاهش می یابد.

این مطالعه همچنین به چند یافته مهم دیگر رسید. نخست اینکه احتمال بروز حمله قلبی در افرادی که بیشترین زمان ورزش را داشتند (یعنی هر روز بیش از یک ساعت به ورزش های معمولی و یا بیش از نیم ساعت به ورزش های سنگین و جدی می پرداختند) 46 درصد کمتر از سایرین بود. افزون بر این، تاثیر ورزش بر زنان و مردان برابر بود.

یکی دیگر از نتایج این مطالعه این بود که مشخص شد احتمال بروز ایست قلبی در افراد مذکر با سن بالاتر، تحصیلات کمتر و شاخص توده بدنی و نسبت کمر با باسن بیشتر، به مراتب از سایرین بیشتر بود.

در این مطالعه از افراد خواسته شده بود تا میزان فعالیت های جسمی روزانه خود را گزارش کنند. این فعالیت ها در سه دسته اصلی ورزش های سبک (نظیر پیاده روی)، معمولی و متوسط (نظیر دویدن آرام و یا شنا) و شدید و جدی (نظیر ورزش های رقابتی) قرار می گرفت.

انجمن قلب ایالات متحده پیش از این توصیه می کند که 150 دقیقه ورزش معمولی و فشرده به صورت هفتگی می تواند جلوی بسیاری از مشکلات قلبی را بگیرد. این مرکز همچنین به افرادی که می خواهند فشار خون و کلسترول خود را پایین آورند توصیه می کند که 3 تا 4 بار در هفته و هر بار حدود 40 دقیقه ورزش کنند. این مطالعه، درستی این پیشنهادات را نشان می دهد.

نتایج این مطالعه در ژورنال Circulation: Heart Failure منتشر شده است.

sciencedaily :منبع 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا