کد خبر : 8619 یکشنبه 10 خرداد 1394 - 09:57:11
پیش‌بینی-دقیق-نرخ-بیکاری-پیش-از-گزارشهای-رسمی-با-الگوریتم-دانشمندان

پیش‌بینی دقیق نرخ بیکاری پیش از گزارشهای رسمی با الگوریتم دانشمندان

تیمی از دانشمندان دانشگاه نورث‌وسترن دریافته‌اند، سوابق جزئیات تماس‌های تلفنی را می‌توان برای پیش‌بینی دقیق نرخ بیکاری، چهار ماه پیش از انتشار گزارشات رسمی به کار برد.

به گزارش ایسنا، یافته‌های جدید اهمیت عملی زیادی دارند زیرا در مقایسه با شیوه‌های سنتی رهگیری اقتصادی، شناسایی آمار اقتصاد کلان را سرعت می‌بخشند.تیم حاضر در این مطالعه از قدرت الگوریتم‌هایی ویژه برای تحلیل داده‌های سوابق تماس در دو کشور اروپایی استفاده کرد.

مطالعه آن‌ها بر روی بیکاری در سطح جامعه متمرکز شد که در آن، محققان رهگیری‌های رفتاری جمعیت انبوه اخراجی‌ را در یک کارخانه تولیدکننده قطعات خودرو در سال 2006 بررسی کردند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که از دست‌دادن شغل، اثر نظام‌مند منفی بر روی رفتار اجتماعی دارد. به طور مثال، محققان دریافتند تعداد کلی تماس‌های تلفنی انجام‌شده توسط افراد اخراج‌شده پس از اخراج در مقایسه با افراد غیراخراجی 51 درصد افت کرد و تعداد تماس‌های تلفنی‌ صمیمانه‌ 54 درصد کاهش یافت.جزئیات این یافته‌ها در مجله Royal Society Interface ارائه شده و پتانسیل داده‌های تلفن همراه برای ارتقای پیش‌بینی‌ شاخص‌های اقتصادی مهم را نشان می‌دهد و این مطالعات برای سیاست‌گذاران بخش‌های خصوصی و دولتی از اهمیت بالایی برخوردار است.