حضور دانشگاه تربیت مدرس در جمع 750 دانشگاه برتر دنیا

 رتبه‌بندی سال ۲۰۱۵ لایدن بر اساس دو رکن اساسی مرجعیت و دیپلماسی علمی صورت گرفته است. بر این اساس رتبه دانشگاه تربیت مدرس در نظام رتبه‌بندی لایدن بر حسب شاخص مرجعیت علمی (میزان تولیدات علمی که در دسته 10 درصد برتر تولیدات علمی دنیا قرار گرفته‌اند) 587 و بر حسب شاخص دیپلماسی علمی (میزان همکاری‌های علمی بین‌المللی) 718 است.

 

همچنین رتبه دانشگاه تربیت مدرس در نظام رتبه‌بندی لایدن بر حسب شاخص میزان ارتباط با صنعت 701 منظور شده است.

 

برای انجام این رتبه‌بندی اطلاعات مرتبط با مرجعیت و دیپلماسی علمی هر دانشگاه در یک دوره چهار ساله تحلیل شده است. برای رتبه بندی سال ۲۰۱۵ اطلاعات مدارک منتشر شده در برترین مجلات بین‌المللی برای سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

 

نظام رتبه‌بندی لایدن یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی و وابسته به مرکز مطالعات علم و فناوری دانشگاه لایدن در هلند است. لایدن برای چهارمین دوره متوالی به معرفی برترین دانشگاه‌های بین‌المللی پرداخته است. مقایسه عملکرد دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ لایدن نشان می‌دهد که عملکرد پژوهشی دانشگاه‌های کشور نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است.

 

به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش، ایران دارای بیشترین تعداد دانشگاه در رتبه بندی سال ۲۰۱۵ لایدن در بین کشورهای منطقه خاورمیانه است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا