کد خبر : 8546 شنبه 09 خرداد 1394 - 11:36:20
اختلال-در-مهاجرت-خرچنگ-های-دریائی-

اختلال در مهاجرت خرچنگ های دریائی

سیناپرس: صدها خرچنگ دریائی در حین مهاجرت فصلی خود ، بنا به دلایل نا مشخصی مسیر خود را گم کرده و به مناطق ساحلی در مکزیک به گل نشستند . بیشتر این خرچنگ ها توسط مسئولان محیط زیست ، به صورت زنده به دریا بازگردانده شده اند .

در پدیده ای غیر عادی ، صدها خرچنگ دریائی توسط امواج اقیانوس ، به ساحل رانده شده اند . بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مقامات محلی در کشور مکزیک ، صدها خرچنگ دریائی یا لابستر lobster در مناطق شمال غربی شهر تیجوانا Tijuana ، به ساحل آمده اند . البته لازم به توضیح است که در پی واکنش سریع مقامات این منطقه ، بیشتر این خرچنگ ها به صورت زنده به دریا بازگردانده شده اند .

بر اساس اظهارات کارشناسان ، این خرچنگ ها بنا به دلایل نا مشخصی در مسیر مهاجرت خود دچار اختلال شده و با گم کردن مسیر ، به سمت ساحل امده اند . در همین زمینه گوستاو آلمارز Gustavo Almaraz رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست پروفپا chief of the Profepa environmental protection agency در منطقه باخا در کالیفرنیا اعلام کرد : " این مهاجرت از روز دوشنبه و از منطقه ای به مساحت هشت کیلومتر در امتداد مناطق ساحلی لا پر لا La Perla و ال ویگیا El Vigia آغاز شده است . "

در خاتمه لازم به توضیح است که هنوز دلیل اصلی این موضوع مشخص نبوده و پژوهشگران در حال مطالعه دلیل این رویداد غیر عادی هستند .