کد خبر : 8528 شنبه 09 خرداد 1394 - 09:24:39
سوسک‌رباتیکی-که-ربات-پرنده-را-به-پرواز-درآورد

سوسک‌رباتیکی که ربات پرنده را به پرواز درآورد

محققان «آزمایشگاه میلی‌سیستم‌های تقلید زیستی» دانشگاه کالیفرنیا در برکلی با موفقیت یک سیستم پرتابی تعاملی ارائه داده‌اند که در آن، نوعی ربات پروازی سبک‌ به نام H2Bird بر روی سوسک رباتیک VelociRoACH قرار می‌گیرد.

این سوسک‌ربات شش‌پا که طول آن 10 سانتی‌متر و وزنش 32 گرم است، می‌تواند به سرعت حداکثر 2.7 متر در ثانیه برسد. این سامانه قادر به حمل بار تا وزن 120 گرم است.یک میکروکنترلگر ImageProc 2.5 نقش مغز این سوسک‌ربات را بازی می‌کند که حاوی یک میکروپردازشگر ImageProc 2.5، رادیوی IEEE 802.15.4 و موتور است. این ربات موتوردار از جریان برق مستقیم در گیربکس‌هایی جداگانه برخوردار است که پاها را به طور مستقل به حرکت در می‌آورند.

میکروسیستم هوایی 13.2 گرمی H2Bird نیز دارای یک کنترلگر ImageProc 2.4 است. این سیستم پروازی از پلاستیک شفافی ساخته شده که روی یک چهارچوب فیبر کربنی کش می‌آید و طول بال آن 26.5 سانتی‌متر اعلام شده است.این ربات چهار بالش را برای اوج‌گیری و فرود به هم می‌زند و قادر به شناورشدن در هوا به مدت 2.5 دقیقه و تا زمانی است که انرژی باتری 90 میلی‌آمپری آن تمام شود.

به گزارش ایسنا،پس از انجام آزمایشات لازم برای تعیین زاویه دقیق حمله و سرعت موردنیاز برای اوج‌گیری ربات پروازی به هوا، سوسک‌ربات به یک سیستم پرتاب ویژه مجهز شد که قسمت جلوی آن مرتفع‌تر از قسمت عقبی است. سپس آزمایش‌های نهایی انجام شدند.

کلید واژه ها: سوسک‌رباتیک - پرواز - تقلید زیستی -