جایزه جامعه اطلاعاتی 2015 به دانشگاه علم و صنعت ایران رسید

 تندیس و لوح سپاس جایزه جهانی جامعه اطلاعاتی به دلیل طراحی و اجرای پروژه E-Science-Net در مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل فاوا به مدیر این مرکز علمی اختصاص یافت.

مراسم افتتاحیه اجلاس جایزه جامعه اطلاعاتی که با حضور مدیران ارشد فناوری اطلاعات ارتباطات از سراسر جهان شامل وزیران و معاونان وزیران ارتباطات کشورهای مختلف در سالن سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در ژنو برگزار شد و این جایزه توسط هولیون زائو دبیرکل اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) به دکتر هادی شهریار شاه حسینی، مدیر مطالعات راهبردی و بین الملل فاوا و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران اهدا شد. 

مراسم با پیام بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد آغاز شد و با سخنرانی دبیر کل آی تی یو، دبیرکل وایپو و دبیرکل آنکتاد و معاون دبیرکل یونسکو ادامه یافت و پس از سخنرانی وزیران، جوایز جامعه اطلاعاتی 2015 به 18 برنده در میان بیش از 300 پروژه نامزده شده از سراسر جهان اهدا شد.

در این اجلاس که هیات رسمی جمهوری اسلامی ایران به ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت کردند ، چهار نشست تخصصی نیز توسط ایران برگزار شد که یکی از آنها کارگاه موضوعی دانشگاهی پژوهش و علم الکترونیکی بود و به همت مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی در سال های 2003 و 2005 میلادی در ژنو و تونس که جمهوری اسلامی ایران نیز در حضور چشمگیری داشت منجر به دو سند برنامه عمل و اعلامیه اصول شد که طی 11 خط عمل مبنای توسعه فناوری اطلاعات در جهان است. 

در سال گذشته در اجلاس عالی WSIS 10، در ژنو در سال 2014 میلادی، دو سند دیگر (بیانیه WSIS 10 در پیاده سازی نتایج سوئیس و چشم انداز WSIS 10 برای جامعه اطلاعاتی پس از (2015) نیز به تصویب رسید. 

تمام اسناد مذکور ناظر به فعالیت های 10 ساله کشورها در حوزه جامعه اطلاعاتی است که برای سالهای 2005 تا 2015 برنامه ریزی شده است. 

به گزارش ایرنا از دانشگاه علم و صنعت ایران،جایزه جامعه اطلاعاتی از سال 2012 میلادی به مهم ترین پروژه های اجرا شده در این حوزه به تفکیک 11 خط عمل جامعه اطلاعاتی در جهان اهدا می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا