رییس جهاد دانشگاهی: توسعه علمی راه گریز از اقتصاد نفتی است

حمیدرضا طیبی در چهلمین گردهمایی معاونان آموزشی واحدهای جهاد دانشگاهی کشور در تبریز افزود: در صورت ادامه روند وابستگی به نفت و عدم اتکا به دانش، در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم از پتانسیل نیروهای انسانی موجود در کشور استفاده کنیم بدون شک شاهد فرار نیروها و سرمایه انسانی خواهیم بود.

طیبی اظهارکرد: کمک به توسعه فرهنگی و توسعه علم و فناوری کشور از اهداف اصلی جهاد دانشگاهی است و در این راستا برای تربیت نیروهای متعهد و متخصصی اقدامات ارزنده ای در این نهاد صورت گرفته است.

وی افزود: هم اکنون جهاددانشگاهی دارای دو دانشگاه، هفت موسسه آموزش عالی، 43 مرکز علمی کاربردی و 132 مرکز آموزشی کوتاه مدت می باشد.

رییس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در حوزه های مهندسی از جمله در حوزه صنعت نفت کارهای بسیار بزرگی در این نهاد انجام شده و همچنین در زمینه پزشکی، درمان ناباروری و سلول درمانی جهاددانشگاهی به خوبی وارد عمل شده و از جمله مراکز موفق کشور در این حوزه می باشد.

وی با اشاره به تدوین سند جایگاه جهاد دانشگاهی در اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشور و ماموریت های این نهاد انقلابی، در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در صورت ابلاغ، گشایشی در برنامه های جهاد دانشگاهی ایجاد و زمینه ساز اقدامات ارزنده تری خواهد بود.

طیبی همچنین با بیان اینکه جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در زمینه انرژی های نو و نیروگاه حرارتی و خورشیدی و درمان ناباروری بسیار خوب عمل کرده است، ابراز امیدواری کرد برنامه های این واحد در سطح ملی و بین المللی گسترده شود.

چهلمین گردهمایی معاونان آموزشی واحد ها و پژوهشکده های جهاددانشگاهی سراسر کشور ششم و هفتم خرداد ماه جاری در مجتمع آموزشی- تحقیقاتی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در تبریز در حال برگزاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا