اتحاد فضائی روسیه و چین برای اعزام انسان به ماه

بر اساس گزارشی که اخیرا توسط خبرگزاری رسمی  روسیه منتشر شده است ، دو کشور چین و روسیه در حال انجام پروژه ای مشترک هستند که بر پایه آن ،  دو کشور تلاش می کنند تا با استفاده از الگوها و استانداردهای یکسانی ، تجهیزات و تکنولوژی های فضائی خود را تولید کنند . هدف از انجام این پروژه ، امکان اجرای پروژه های مشترک  تحقیقات و اکتشافات فضائی دو کشور برای اعزام فضاپیمای دارای سرنشین به ماه است .

در این گزارش  همچنین اعلام شده است : " طرفین برای انجام همکاری های جدید فضائی در مدار تحتانی زمین و بخش های فراتر از آن از جمله اعزام فضاپیمای سرنشین دار به ماه  توافق کرده اند . البته ارائه و تصویب  دستور العمل های قطعی و گفتگوهای دو جانبه هنوز ادامه داشته و در دست تهیه است . "

بر این اساس ، کارشناسان دو کشور در حال آنالیز و بررسی یکسان سازی استانداردهای فضائی خود هستند که از این طریق ، اجرای پروژه های مشترک اعزام فضاپیمای دارای سرنشین ، به ماموریت های فضائی ویژه  امکان پذیر شود . این استانداردها شامل طراحی و ساخت یکسان واحد ها و تجهیزات فضائی مشابه جهت پهلو گیری ، اتصال های الکتریکی و ساخت اتمسفر داخلی فضاپیماها است و به همین دلیل ، یک کار گروه ویژه جهت اجرای این پروژه تعیین خواهد شد .

البته لازم به توضیح است که این گزارش به نقل از خبرگزاری ایتار تاس ( خبرگزاری رسمی دولت روسیه ) اعلام  شده که این خبرگزاری منبع خبری خود را یکی از اعضای بلند مرتبه این پروژه عنوان کرده و در عین حال اعلام می کند ، در حالی که  این موضوع هنوز به صورت رسمی تائید و اعلام عمومی نشده است .  

در خاتمه لازم به توضیح است که در سال گذشته و در حین بازدید معاون نخست وزیر روسیه از کشور چین ، وی اعلام کرد : " مسکو آمادگی این را دارد که در کنار پکن و دست در دست یکدیگر ، پروژه های فضائی جهت بررسی سیارات منظومه شمسی  و پژوهش های دور دست فضائی  و اعزام فضاپیماهای سرنشین دار به ماه و مریخ را اجرائی و عملی کند . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا