پوست اندازی در دنیای پهپادها

 پهپادهای شخصی به سرعت درحال عمومیت یافتن هستند این درحالی است که همزمان خطرات زیادی نیز سلامت افرادی که چند متری پایین آنها بر روی زمین راه می روند تهدید می کند. حالا این مدل جدید نه تنها خطرات به مراتب کمتری برای افراد به همراه دارد بلکه در صورت سقوط نیز خسارات جزئی متحمل می شود.

پهپاد جدیدی که در کالیفرنیای آمریکا ساخته شده Nano Tornado نام دارد و با برخورداری از چهار پره مخصوص، دسته کمی از یک کوادکاپتر ندارد.

به گزارش مهر،مهمترین نقطه قوت این پهپاد جدید عدم آسیب رسانی به مردم در صورت سقوط است حال آنکه پهپادهای فعلی در صورت وقوع حوادثی از این دست لطمات جدی به افراد وارد می کنند.

همچنین به جهت نوع ساختار خاصی که از آن بهره می برد، در صورت وقوع حادثه ای در حین برخاستن یا فرود خسارت چندانی متحمل نمی شود و به همین دلیل هزینه های احتمالی تعمیر و نگهداری آن به مراتب کمتر از نمونه های فعلی است.

از این رو می توان از آن در نقاط حساس و خطرناکی که معمولا با وارد آمدن خسارتهای جدی به پهپادهای معمولی همراه است استفاده کرد.

از آنجا که این پهپاد هیچ بازو یا برآمدگی چشمگیری ندارد به راحتی می توان آن را در فضاهای تنگ و باریک به کار گرفت.

همچنین طراحان پهپاد آن را به گونه ای ساخته اند که در صورت برخاست ناگهانی از روی زمین این قابلیت را دارد که به طور خودکار خود را به شرایط پایدار برساند.

دوربین باکیفیت پهپاد در دل آن جاسازی شده و در صورت بروز حوادثی نظیر سقوط صدمه ای به آن وارد نمی شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا