اسکان جمعیت در سکوهای نفتی تنها راه نجات مالدیو

 این ایده لزوما راه کاری نهایی برای مقابله با این پدیده نیست اما می تواند شروعی خوب برای ایده پردازی معماران جهت مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی باشد که بی شک در آینده زندگی تمامی انسان ها را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

تامالا، مبتکر و طراح این ایده با بیان اینکه آینده مالدیو برای او از اهمیت خاصی برخوردار است می افزاید :شرایط این مجموعه جزایر بسیار حساس است زیرا احتمال دارد ساکنین آن ها به علت بالا آمدن آب دریا ها در 100 سال آینده تمام هویت , تمدن 2000 ساله و خانه و کاشانه خود را از دست بدهند , در حال حاضر تنها راه حلی که به نظر مردم این کشور می رسد خریدن خانه و زمین در استرالیا است که هزینه این کار برای آن ها بسیار هنگفت خواهد بود.

طرح مورد نظر تامالا 400000 نفر از مردم  مالدیو را روی سکو های نفتی بزرگ که روی سطح آب شناور هستند اسکان می دهد و به جای مناظر طبیعی و زیبای جزیره سکو های غول پیکری قرار می گیرند که از مواد طبیعی و بومی این منطقه ساخته می شوند. هر کدام از این سکو ها شامل مساجد , سینما , فروشگاه ها و فضاهای تفریحی خواهند بود و به جای فرودگاه , هلی پد های متعددی برای فرود آمدن هلیکوپتر ها تعبیه خواهد شد و از این طریق یکی از راه های دسترسی به مناطق اطراف تامین می شود.

این مجموعه طوری طراحی شده که ساکنان آن از هر نوع بلایای طبیعی همانند تسونامی در امان هستند و همچنین تمام تکنولوژی و امکانات موجود در آن سازگار با طبیعت بوده و در مجموع انرژی و مواد غذایی در همین مجموعه تولید می شود , البته لازم به ذکر است که تولید انرژی , مواد غذایی و حتی تامین این تعداد سکوی خالی چالشی جدی برای طراحان آتی این پروژه خواهد بود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام و درود بی پایان من در حدود چند سالی هست که ذهنم درگیر این مطلبه و به نتایج فوق العاده ایی دست پیدا کردم. گرچه پروژه اسکان بر روی سکوهای نفتی قابل تامل می باشد اما راهکار نهایی نیست. این روش فوق العاده پر خرج، دست و پاگیر، بسیار طولانی مدت و پر از چالش می باشد. یکی از راه حل هایی که آسانتر، سهل الوصول تر و کم هزینه تر است را تیم ما موفق به پیدا کردن آن شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا