ذخیره ۳۵۰ نمونه در بانک خون بند ناف استان البرز

به گزارش سینا پرس، مهشید منزوی اظهار کرد: با گذشت یک سال از راه‌اندازی نمایندگی بانک خون بند ناف در استان البرز، در این مرکز تاکنون 350 نمونه ذخیره شده است که در این زمینه استان البرز جزو بانک‌های برتر در سطح کشور است.
 

منزوی افزود: سلول‌های بنیادی که از بند ناف نوزادان گرفته می‌شوند، بسیار پرتوان و نامیرا هستند و همچنین در اثر تکثیرهای پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند، به طوری که با تزریق و یا جایگزینی آن‌ها در مناطقی که به صورت جدی آسیب دیده‌اند، می‌توانیم به بهبود آن‌ها کمک کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت آگاهی افراد جامعه از علت ذخیره‌سازی و موارد استفاده خون بند ناف، خاطرنشان کرد: با توجه به جامعه هدفِ پزشکان و متخصصان زنان و زایمان، این قشر از جامعه نقش بسزایی در اطلاع‌رسانی و آگاهی افراد جامعه دارند.

منزوی گفت: برگزاری کلاسهای آموزشی برای ارتقای نمونه‌گیران و آموزش نمونه‌گیران جدید از جمله فعالیت‌هایی است که در این مرکز صورت گرفته است که این نمونه‌گیران خون موجود در بند ناف را در کمتر از 10 دقیقه بعد از جدا شدن کامل بند ناف از نوزادان جمع آوری می‌کنند و نمونه‌گیری از آن هیچ صدمه‌ای به نوزاد و یا مادر وارد نمی‌کند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز انجام آزمایش‌های مادر در ماه نهم بارداری، تائید آزمایش‌ها توسط واحد پذیرش و عقد قرارداد و دریافت کیت خونگیری، جمع آوری نمونه، تحویل نمونه جمع آوری شده به بانک خون، پردازش سلولی و فریز نمونه و صدور کارت فریز را از مراحل عضویت و نگه‌داری نمونه در بانک خون بند ناف برشمرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا