گردهمایی سالانه سیستم‌های ابعاد پایین به مناسبت سال جهانی نور

 این گردهمایی در ادامه برگزاری مدرسه‌های پیشرفته در زمینه‌های گرافن و ادوات اپتوالکترونیکی و سیستم‌های دوبعدی نوین است که در پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره‌شناسی دانشگاه تبریز برپا شده‌اند.هدف از این گردهمایی که در سطح بین‌المللی و با محوریت ویژگی‌های نوری و ادوات اپتوالکترونیکی برگزار می‌شود، فراهم آوردن محیطی مناسب به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر در زمینه تازه‌های فیزیک سیستم‌های ابعاد پایین با تاکید بر کاربردهای نوری است.

«چاه‌ها، سیم‌ها و نقاط کوانتومی: خواص نوری، ترابردی، مگنتو اپتیکی و افزاره‌های نوری آنها»، «خواص نوری و ترابردی سیستم‌های دو بعدی نوین شامل گرافن، نیترید بورن، سیلیسین، فسفرن و…»، «ساختارهای هیبریدی با ابعاد پایین و افزاره‌های نوری آنها»، «پلیمرها و نیم‌رساناهای آلی و افزاره‌های نوری آنها»، «سامانه‌های بیوفتونیکی» از جمله محورهای این گردهمایی محسوب می‌شوند.

بر اساس اعلام دبیرخانه همایش، مقالات برگزیده ارائه شده در گردهمایی بعد از داوری نهایی در شماره ویژه مجله علمی پژوهشی «نانومقیاس»، مجله تخصصی انجمن نانوفناوری ایران، منتشر می‌شوند. کمیته علمی به پوستر برگزیده جایزه نفیسی اهدا می‌کند. همچنین به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

این گردهمایی فرصت مناسبی برای محققان و علاقه‌مندان به ویژه دانش پژوهان جوان و دانشجویان است که با شرکت در آن از سخنرانی‌های متخصصین مدعو داخلی و خارجی در این زمینه بهره برده و به بحث وتبادل نظر بپردازند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا