اجلاس بین المللی خشکسالی درایران برگزار می شود

 دکتر محمدرضا سعید آبادی درگفت وگو با ایرنا با بیان اینکه خشکسالی یک نگرانی جهانی است و در چند سال اخیر ایران با شدت بیشتری درگیر این پدیده بوده است.وی ادامه داد:به همین دلیل ایران متولی پروژه بین المللی خشکسالی یونسکو ( IDI) در منطقه شده است که کمیسیون ملی یونسکو در ایران و وزارت نیرو در اجرای این پروژه فعالیت دارند.

سعید آبادی با اشاره به اهمیت تبادل اطلاعات در زمینه خشکسالی اظهارکرد:از طریق این پروژه، تبادل اطلاعات علمی، همکاری های منطقه ای و بین المللی درباره خشکسالی و آینده منطقه انجام خواهد شد.

وی یادآورشد:اجلاس بین المللی خشکسالی یونسکو با حضور متخصصان بین المللی ومنطقه ای در ایران به منظور بررسی پدیده خشکسالی از جنبه های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری برگزار می شود.وی افزود:تاکنون فعالیت های مختلفی در زمینه مدیریت منابع آبی در ایران با کمک یونسکو انجام شده است.
سعیدآبادی گفت:سازمان جهان یونسکو با توجه به اهمیت و چالش های موجود در باره آب توجه به این موضوع را در دستورکار خود قرار داده است.وی بیان کرد:کمیسیون ملی یونسکو ایران با پیگیری موضوع آب در کمیته ملی آب شناسی در جهت رفع مشکلات خشکسالی، اقدام به تاسیس مراکز مختلف منطقه ای و بین المللی در زمینه آب و نیز ایجاد کرسی های دانشگاهی در ایران کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا