پرواز خطرناک+عکس

پس از اولین پرواز توسط برادران رایت، هر‌ روز شاهد تحول در‌ این زمینه بودیم، تا جایی ‌که پرواز تبدیل به یک صنعت شده است.اما پرواز با هواپیما نتوانست تمام رویای بشر را در زمینه پرواز بر آورده کند. انسان می خواهد همانند پرندگان در آسمان شناور شود و به همه جهت برود. چیزی که با هواپیما میسر نیست.

یقیناً داستان هایی در مورد افرادی که در آرزوی پرواز خود را از ارتفاع به پایین پرت کرده اند شنیده اید. افرادی که در آرزوی پرواز وسیله ای همانند بال پرندگان ساخته و از ارتفاع به پایین پریده اند.از دهه 90 به این سو، بشر به این هدف دست یافته که همانند پرندگان در آسمان غوطه ور شود و این سو و آن سو برود.

«Wingsuit» لباسی است که با الهام از پرندگان طراحی شده تا پرواز را برای انسان هیجان انگیزتر کند. برای پرواز با این وسیله کافی است آن را پوشیده و از ارتفاع زیاد بپرید.

همان طور که در تصویر می بینید سطحی از پارچه بین پاها و زیر بغل قرار دارد که با مقاومت در برابر هوا قابلیت مانور را به شخص پرنده می دهد.یعنی فقط کافی است اراده کنید تا همانند یک عقاب در دل آسمان به هر جهت که می خواهید بروید.

در نهایت هم پس از تجربه یک پرواز واقعی و ترشح مقادیر زیادی آدرنالین با یک چتر نجات به سلامت به زمین فرود می آیید.خبر خوب اینکه این ورزش در حال ورود به ایران است و خبر بد اینکه چتر نجات و ارتفاع زیاد باعث می شود که «wingsuit» در رده ورزش های گران قیمت قرار بگیرد اما خبر بد این که این وسیله همچنان بسیار خطرناک است و تاکنون تلفات زیادی نیز برجای گذاشته است.

پرواز با این روش هنوز در بسیاری از نقاط جهان ممنوع بوده و شامل جرایم نقدی می شود.آخرین مورد از حوادث مربوط به پریدن با «Wingsuit» به کشته شدن دو نفر در پارک ملی «Yosemite» مربوط می شود.

دین پاتر و گراهام هانت، دو پرنده معروف این ورزش در ایالات متحده بودند که علاوه بر کوهنوردی، سنگ نوردی و چتربازی، این ورزش را هم به صورت ترکیبی از این ورزش ها، پایه گذاشته بودند.به گزارش جام جم آنلاین،هفته گذشته، آخرین پرش آنها از ارتفاع 3000 فوتی پس از پرش از دماغه ای با نام تفت پوینت، باعث مرگ آنها شد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا