اختلالات كروماتين اسپرم در مردان نابارور

از آنجا که هسته اسپرم شامل نيمي از ماده ي ژنتيكي قابل انتقال به نسل بعدي می باشد ، هرگونه اختلالي در اين ساختار مي تواند سبب اشكال در فرآيند توليد مثل و باروری مردان شود.اين تحقيق نشان داد كه فرآيند کاهش تراكم كروماتين اسپرم در تخمک ، ارتباط مستقيمي با توانايي لقاح تخمك توسط اسپرم و همچنن ميزان لانه گزينی جنین و حاملگي دارد.

بر این اساس ارزيابي ناهنجاري­های كروماتين و DNA اسپرم به عنوان شاخصی در تشخيص ناباروري مردان مورد استفاده قرار می گیرد.در حال حاضر آزمايش هاي متعددي براي تشخيص اختلالات كروماتين اسپرم انسان وجود دارد كه هر یک ویژگی خاصی از هسته و کروماتین اسپرم را ارزیابی می کنند.

 بر اساس نتایج این تحقیق فاكتورهاي متعددي در داخل و خارج از بيضه در ايجاد ناهنجاري هاي كروماتين اسپرم دخيل می باشند که شناسایی آنها کمک شایانی به درمان ناباروری در مردان می کند.

گفتنی ست که اطلاعات تکمیلی این مطالعه، در اولین کنگره بین‌المللی تولید مثل که همزمان با اولین جشنواره برترین‌های حوزه تولید مثل از تاریخ 2 تا 4 خرداد سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار خواهد شد، ارائه می‌گردد.

بیش از 70 گروه تخصصی حوزه پزشکی و علوم پزشکی از جمله متخصصان زنان، مامایی، اورولوژی، جنین‌شناسی، پزشکان عمومی، دامپزشکان، کلیه گرایش‌های علوم‌پایه پزشکی، زیست‌شناسی، علوم‌آزمایشگاهی، پاتولوژی هدف این کنگره هستند که به آن‌ها امتیاز بازآموزی تعلق خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومي انجمن جنین شناسی و بیولوژی تولیدمثل ایران،علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کنگره می‌توانند به نشانی اینترنتی www.iserb.ir/iserb2015 مراجعه کرده یا با شماره تلفن 22431945 تماس بگیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا