افزایش تولید انرژی در انگلستان با ساخت اولین مجموعه توربین های بادی

به گفته منابع خبری ساخت اولین مجموعه توربین های بادی در آب های جنوبی انگلستان در اوایل سال میلادی آینده شروع خواهد شد. این مجموعه 400 مگاواتی که رمپیون نام دارد 15 کیلومتر با ساحل ساسکس فاصله داشته و با سرمایه گذاری مناسب برق 300000 خانه را تامین خواهد نمود , بعلاوه در طول مراحل ساخت و راه اندازی این مجموعه 450 شغل متنوع ایجاد خواهد شد. فعالیت این نیروگاه با به کارگیری 116 توربین آغاز خواهد شد و راه اندازی آن باعث می شود در ادامه سالانه چیزی در حدود 600000 تن CO2 کمتر وارد اتمسفر کره زمین شود.

به گفته امبر راد سخنگوی وزارت نیرو این سرمایه گذاری گسترده با ایجاد مشاغل متعدد , فرصت های سرمایه گذاری و تولید انرژی پاک و عدم آلوده ساختن محیط زیست موجب بوجود آمدن فضایی مناسب در انگلستان می شود.

مطابق برنامه ریزی های انجام شده توسط شرکت E.ON ساخت و ساز زیر ساخت های ساحلی در توینهام که در غرب ساسکس قرار دارد ماه آینده آغاز می شود و با آماده سازی مسیر کابل های ساحلی ادامه می یابد و طبق پیش بینی های شرکت , ساخت مجموعه دریایی تا سال 2018 به پایان می رسد. طبق سخنان مدیر بخش اجرایی E.ON ساخت این نیروگاه برای انگلستان از لحاظ استراتژیک بسیار مهم و ضروری به حساب می آید و سرمایه گذاری هایی که قرار است به این پروژه اختصاص یابد باعث افزایش ظرفیت تولید انرژی در انگلستان می شود.

گفتنی است سازمان ها و ان جی او های حفظ محیط زیست نیز با بر پا کردن کمپین های گوناگون از این پروژه استقبال نموده اند و این شیوه تولید انرژی را علاوه بر مزیت های اقتصادی که با خود به همراه دارد برای محیط زیست و کاهش تولید گاز دی اکسید کربن مثبت ارزیابی نموده اند.

هزینه ها در زمینه تولید انرژی از طریق انرژی باد و بوسیله توربین های بادی که در خشکی و دریا نصب می شوند به سرعت رو به کاهش است و اگر دولت ها خواهان استفاده بیش تر از این انرژی هستند باید در راستای گسترش آن برنامه ریزی های جدی و تلاش مستمر انجام دهند. بعلاوه دولت انگلستان باید تجدید نظر جدی برای لغو ممنوعیت ایجاد شده در نصب توربین های بادی در خشکی های این کشور انجام دهد زیرا استفاده نکردن از این انرژی ارزان و در عین حال پاک امری منطقی به نظر نمی رسد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا