ریشه کنی تومور سینه با قرار گرفتن روزانه 360 دقیقه در معرض میدان مغناطیسی

به گزارش ایرنا از پژوهشکده سرطان سینه ،دکتر علیرضا مجید انصاری متخصص بیوتکنولوژی دارویی گفت :نتایج این تحقیق در ژورنال BMC Cancer چاپ شده و در سال 2011 بر روی موش های مبتلا به تومور سینه که به واسطه تزریق سل لاین متصل به ماده رنگی لوسیفراز توموری شده بودند انجام شد.

وی افزود:میدان های مغناطیسی نوسان کننده با فرکانس پایین (ELF) اولین بار در کودکانی که در نزدیکی کابل های فشار قوی مبتلا به سرطان خون اطفال می شدند شناسایی شد که در کابل های فشار قوی امواج الکترو مغناطیسی با فرکانس پایین و میدان های مغناطیسی با فرکانس پایین اثر گذاری داشتند.

انصاری اضافه کرد: در سال های بعد این میدان ها مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و کم کم به صورت ابزاری به جهت اثر گذاری بیولوژیک مورد تحقیق و مطالعه قرار گرفت. 

سرپرست گروه پژوهشی طب مکمل و جایگزین در سرطان پژوهشکده سرطان سینه گفت:نتایج تحقیق حاضر نشان از توقف تومور سینه در موش ها و نکروزه شدن باقیمانده تومور در بافت است.

وی ادامه داد: این پدیده در شرایطی اتفاق افتاده است که اندام ها و بافت های سالم طی بررسی های دقیق هیچ تغییر منفی نداشته و این مداخله فاقد هر نوع عارضه جانبی است.

لازم به ذکر است که زمان در معرض بودن روزانه اهمیت ویژه ای در این مطالعه دارد چرا که زمان های کمتر از 360 دقیقه اثر عکس در فرآیند مهار تومور داشته است. 

انصاری به مطالعه دیگر درهمین خصوص که در ژورنال PLOS one در سال 2013 به چاپ رسیده است اشاره کرد و افزود: در این مطالعه این میدان ها با فرکانس 5/7 هرتز و شدت 400 میلی تسلا به صورت درون بدنی و بیرون بدنی بر روی سرطان ملانوما در مدل موشی متاستاتیک بررسی شده است.

وی افزود: در این مدل نیز نشان داده شده است که به کمک میدان مغناطیسی گفته شده، متاستاز متوقف و طول عمر حیوان به طور قابل توجهی افزایش داشته است. 

انصاری یادآور شد:مطالعه حاضر نشان می دهد که تقویت سیستم ایمنی بر علیه سرطان و سوق سیستم به سمت آپاپتوز (مرگ برنامه ریزی شده سلول) یکی از مکانیسم های ایجاد شده توسط میدان متناوب است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا