وسیله ای کوچک برای شستشوی لباس های حساس و گرانقیمت

سیناپرس: شستن لباس های حساس و گرانقیمت معمولاً کار بسیار دشواری است. بی تردید نمی توان بسیاری از این لباس ها را در ماشین لباسشویی شست، زیرا ممکن است کوچک شوند و یا شکل ظاهری آنها به شدت تغییر کرده و رنگشان عوض شود.

در این میان، یک شرکت دانش بنیان سوئیسی به نام «دلفی» (Dolfi) موفق به ساخت دستگاهی شده که در ظاهر چیزی شبیه به یک روتر وای – فای یا قالب صابون است، اما در واقع یک دستگاه شوینده قابل حمل اولتراسونیک است که می تواند برای شستشوی لباس های حساس به کار رود. این وسیله که می توان از آن در خانه یا در طی سفر استفاده کرد، 80 درصد انرژی کمتری نسبت به ماشین های لباسشویی معمولی مصرف کرده و کار شستشوی لباس با دست را بی دردسر می کند.

استفاده از این دستگاه ساده است. ابتدا لباس های حساس را ظرف آب گذاشته شده و ماده شوینده به آن افزوده می کنیم. سپس این دستگاه را روشن می کنیم و داخل آب می گذاریم. سی دقیقه بعد هم می توان لباس ها را آب کشید و برای خشک کردن روی بند آویزان کرد.

این دستگاه امواج اولتراسونیک ویژه ای تولید می کند. این امواج با طول موج هایی ویژه تولید می شود که سبب ایجاد حباب های میکروسکپی می شود. این امواج سبب ایجاد نوعی موج شوک آور به لباس می شود که آلودگی را از بافت لباس جدا می کند. خلاصه اینکه این دستگاه می تواند آلودگی ها را بدون آسیب به بافت لباس از آن خارج کند.این دستگاه به زودی با قیمت 89 دلار به بازار عرضه می شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا