تولید30 درصد از علم زیست فناوری منطقه توسط ایران

به گزارش ایرنا، دکتر مصطفی قانعی روز دوشنبه در نشست خبری سومین جشنواره زیست فناوری افزود: در این نمایشگاه بخشی از توانمندی تبدیل علم به فناوری در معرض دید اصحاب فناوری قرار می گیرد.

وی بیان کرد: در جشنواره زیست فناوری امسال ، بخش های مختلفی به دستاوردهای بیوتکنولوژی وزارت خانه های بهداشت ، کشاورزی، علوم و صنعت اختصاص داده شده است.

قانعی اظهارکرد: در زمان برگزاری این نمایشگاه دانش نامه زیست فناوری رونمایی خواهد شد ، این دانش نامه پس از رونمایی در جشنواره، بر روی درگاه ستاد زیست فناوری برای استفاده فعالان در این حوزه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین سامانه زیست فناوری برای مشخص شدن وضعیت زیست فناوری کشور و نیز برای مقایسه وضعیت زیست فناوری ایران با سایرکشورها طراحی شده است.

به گفته وی فعالیت این سامانه در جشنواره آغاز خواهد شد، این اولین اقدامی است که در سطح آمارگیری فعالیت های علمی زیست فناوری کشور انجام شده است.

قانعی یادآور شد: در کنار این فعالیت ها، به روز رسانی سند زیست فناوری در دستور کار این ستاد قرارگرفته و حدود سه ماه است که100 کارشناس خبره کشور درحال رایزنی با مجموعه ستاد راهبردی زیست فناوی کشور برای تهیه سند زیست فناوری جدید هستند و اکنون این سند آماده شده ودر این جشنواره رونمایی خواهد شد .

وی ابراز امیدواری کرد با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند به طور رسمی رونمایی و مورد استفاده قرار گیرد .

رییس سومین جشنواره زیست فناوری با بیان اینکه در این نمایشگاه بخش دانش آموزی زیست فناوری نیز در زمینه ترویج زیست فناوری در نظر گرفته شده است، ابراز امیدواری کرد :زیست فناوری به یک مطالبه عمومی برای مردم تبدیل شود .

وی با اشاره به اینکه حوزه زیست فناوری به لحاظ تجاری سازی بسیار وسیع است یادآور شد : داروهای بیوتکنولوژی بالاترین ارزش افزوده را در کل صنایع دنیا دارد و موفق ترین شرکت های دانش بنیان در این زمینه فعال هستند .

وی یادآورشد: درجشنواره امسال همچنین پنبه تراریخته رونمایی خواهد شد، که با ترویج آن در مزارع محصول پنبه کشور دو برابرخواهد شد.

قانعی افزود: زیست فناوری بهترین حوزه سرمایه گذاری و بهترین حوزه خلق ثروت است. 

سومین جشنواره زیست فناوری از31 اردیبهشت تا دوم خرداد ماه سال جاری درنمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا