نشست تخصصی نخستین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی برگزار می شود

این نشست که به عنوان مقدمه ای بر کنفرانس ملی تبلیغات محیطی وبه منظور ارتقاء هر چه بیشتر کیفیت ان در نظر گرفته شده با حضور سیاستگذاران، صاحبنظران و اندیشمندان  حوزه های مرتبط توسط در دانشگاه علم وفرهنگ(وابسته به جهاد دانشگاهی) برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در آستانه برگزاری این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه تبلیغات محیطی در حوزه توسعه کسب و کارها، فرهنگ سازی، توسعه ارتباطات، هویت بخشی اجتماعی، زیباسازی شهری و … بر لزوم بازتعریف علمی و بومی این مفهوم تاکید کرد.

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو در تعریف تبلیغات محیطی گفت: این واژه کلیه گونه های تبلیغاتی که یک فرد در خارج از محیط خانگی خود به آن دست می یابد را شامل می شود.

وی افزود: تبلیغات در محیط ‌ها و فضاهای عمومی، فضاهای داخل و خارج حوزه حمل و نقل، محل های انتظار، سیستم های ارسال پیام کوتاه و … مهمترین گونه های تبلیغات محیطی قلمداد می شوند. ظرفیت ها و پتانسیل های تبلیغات محیطی آن چنان گسترده است که به جرات می توان گفت در غالب کسب و کارهای امروزی موفقیت بدون تبلیغات محیطی امری سخت و گاهاً محال خواهد بود. علاوه بر این امروزه تبلیغات محیطی نقش و جایگاه خود را از منظرهای دیگری همچون فرهنگ و هنر، علوم اجتماعی، علوم ارتباطات، مدیریت شهری و … نشان داده  و به خوبی به اثبات رسانیده است که با اندکی تأمل و انصاف می توان بر عدم بهره برداری کامل از این ظرفیت ها در کشور اذعان کرد.

رئیس کنفرانس در ادامه تاکید کرد: این ماهیت چندبُعدی و بین‌رشته ای تبلیغات محیطی از یک سو و ظرفیت های بالقوه آن در حوزه فرهنگ سازی، توسعه ارتباطات، هویت بخشی اجتماعی، زیباسازی شهری و …، برپایی محفلی علمی به منظور تجمیع آراء صاحبنظران، پژوهشگران، متولیان و عاملیت های این حوزه را ایجاب می نماید. کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران، اولین کنفرانسی است که با این نگرش ان‌شاءاله در آبان 1394 برگزار شده و این حوزه جذاب تحقیقاتی، کاربردی و اجرایی را موشکافانه مورد بررسی قرار خواهد داد. به منظور ارتقاء هر چه بیشتر کیفیت کنفرانس، نشستی تخصصی با حضور سیاستگذاران، صاحبنظران و اندیشمندان حوزه‌های مرتبط در تاریخ 30 اردیبهشت 1394 در محل دانشگاه برگزار خواهد شد.

«تبلیغات محیطی، هویت و ارتباطات فرهنگی و اجتماعی»، «تبلیغات محیطی و بهبود فضای کسب و کار»، «اخلاق، قوانین و الزامات در تبلیغات محیطی»، «تبلیغات محیطی، مبلمان و نمای شهری»، «تکنولوژی ها و فناوری های نوین در تبلیغات محیطی» و «ایمنی، محیط زیست و انرژی در تبلیغات محیطی» به عنوان محورهای اصلی این کنفرانس

تعریف شده و کلیه پژوهشگران و صاحبنظران محترم این حوزه می‌توانند تا 14 مردادماه 1394 مقالات خود را به دبیرخانه کنفرانس به آدرس www.iscconferences.ir/usc ارسال نمایند.

همچنین لازم به ذکر است این کنفرانس همزمان با «نخستین نمایشگاه توانمندی های تبلیغات کشور (IranAdEx2015)» برگزار خواهد شد. معرفی «برندساز برتر سال» و «خلاقانه‌ترین تبلیغات محیطی» از دیگر برنامه‌های جانبی این کنفرانس خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا