نرخ بالای بیماری های قلبی عروقی در ورزشکاران المپیک

این نتایج که بسیار تکان دهنده و عجیب به نظر می رسد، توسط محققان انستیتو پزشکی ورزش در شهر رم ایتالیا به دست آمده و در کنگره EuroPRevent 2015 ارائه شده است.

به نظر می رسد با وجود قدرت بدنی و فعالیت فیزیکی بالا، بدن ورزشکاران نیز در معرض بیماری های قلبی و عروقی قرار می گیرد. با بررسی نتایج، محققان دریافتند که قسمت زیادی از این مشکلات قلبی مربوط به ساختار یا ناهنجاری های الکتروفیزیولوژیکی قلب و عروق است.

ناهنجاری هایی که در این مطالعات بیشتر دیده شد شامل بیماری شریانهای کرونری  و کاردیومیوپاتی بود که از رایج ترین علت های مرگ ناگهانی قلبی به شمار می روند.

بیماری شریان های کرونرCoronary artery disease) ) به اختصار  CADنوعی بیماری فراگیر قلبی است. این بیماری بخصوص در جوامع پیشرفته و بخصوص در سنین بالا قربانیان زیادی می گیرد. در بیماران کرونری قلبی، سرخ‌رگ‌ های کرونری تنگ و باریک می‌شوند (استنوسیس) و عضلات قلب از رسیدن خون و اکسیژن کافی محروم می‌گردند. (مانند هنگامی که که یک لوله آب به دلایل مختلفی تنگ شود و نتواند به خوبی آبرسانی کند).

کاردیومیوپاتی( cardiomyopathy) یا بیماری ماهیچه قلب گروه متفاوتی از بیماری‌های عضله قلب هستند که در اثر آن‌ ها قلب نمی‌تواند جریان خون کافی را برای اعضای بدن فراهم ‌سازد و فرد دچار نارسایی قلبی می ‌شود که اغلب با آریتمی همراه است..

سه شکل شایع کاردیومیوپاتی٬ کاردیومیوپاتی گشاد شده که شایع ‌ترین شکل کاردیومیوپاتی است، کاردیو میوپاتی هیپرتروفیک یا رشد دیواره و ضخیم‌ شدن عضله قلب و نیز کاردیومیوپاتی محدود کننده (Restrictive) ( کاهش انعطاف‌پذیری عضلات قلب) می‌باشد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا