ایران رتبه چهارم دنیا در زمینه سلول‌های بنیادین را دارد

 دکتر شاهین آخوند زاده در سومین همایش ملی تازه‌های سلولی و مولکولی در بیماری‌های غیرواگیر در سالن همایش بیمارستان آیت الله روحانی دانشگاه علوم پزشکی بابل، اظهار کرد: امروزه تحقیقات سلولی و مولکولی از مرزهای پزشکی گذشته و دستاوردهای خوبی ارائه داده است.

وی با اشاره به اینکه ایران موفق به کسب رتبه چهارم دنیا در زمینه سلول‌های بنیادین شده است، افزود: امروزه مشکل ایران و کشورهای در حال توسعه مشکل بیماری‌های واگیردار نبوده بلکه بیشتر بیماری‌های غیرواگیر است.

وی تصریح کرد: بیماری‌های غیرواگیر اصلی همچون چاقی، دیابت، بیماری‌های قلب و عروق و… که سرمایه گذاری و تحقیقات بیشتری در این زمینه را می‌طلبد منافع مالی زیادی برای کشور دربرخواهد داشت.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سن سکته قلبی و مغزی درایران کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در پیشگیری از بیماری غیرواگیر می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش آمار بیماری‌های غیرواگیر داشته باشد.دکتر آخوندزاده اصلاح روش و سبک زندگی را مهم‌ترین عامل کاهش بیماری‌های غیرواگیر برشمرد و یادآور شد: بحث سلولی مولکولی یک تکنیک تحقیقاتی است که می‌توان با آن به روش‌های جدیدی در درمان دست یافت

وی افزود: با اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل در بحث تحقیقات بالینی جزو دانشگاه خوب و مطرح این حوزه در کشور است، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بابل سابقه طولانی درخصوص فعالیت بهینه در این حوزه دارد.

به گزارش ایسنا،دکتر آخوندزاده با اشاره به اینکه یک صدم درصد بودجه وزارت بهداشت صرف تحقیقات می‌شود، گفت: هیات امنا دانشگاه‌های علوم پزشکی باید برابر دستورات ابلاغی سه درصد اعتبارات مالی دانشگاه را صرف امورتحقیقات کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا