بررسی انسان شناسانه قبایل بدوی قرن 21

تیمی از انسان شناسان و پژوهشگران پروژه مطالعاتی ویژه ای  در  University College London  که در آن جوامع بدوی شکارچی و جمع آوری کننده غذا در عصر جدید مورد مطالعه قرار دارد ، به منظور درک این موضوع که به چه دلیل این جوامع کوچک در بسیاری از نقاط دنیا گسترده هستند و علی رغم عدم وجود ارتباط بین آن ها از الگوهای فرهنگی نسبتا یکسانی پیروی می کنند ، برای مدتی به زندگی در بین این قبایل پرداختند . این پژوهشگران قبایلی از کشورهای فیلیپین و کنگو را مورد توجه ویژه ای قرار دادند .

شبیه سازی های کامپیوتری انجام شده ، نشان می دهد در جوامعی که مرد و زن ، هر دو در جامعه ای زندگی می کنند که اقوام آن ها در آن هستند ، ارتباط بین این قبایل کم است ولی در مواردی که زنان از قبایل دوست نزدیک انتخاب شده اند ، روابط بین قبایل افزایش می یابد .  

در همین زمینه مارک دایگل Mark Dyble سرپرست این تیم پژوهشی اعلام کرد : " پژوهش های پیشین نشان می دهد که در بسیاری از اقوام بدوی و قبایل شکارچی ، سطح ارتباطات اجتماعی با سایر قبایل بسیار پائین است ولی مطالعات ما دلیل و ساختار کلی این موضوع را ترسیم کرده و ما در این پژوهش دریافتیم که این افراد به صورت خاص مایل به زندگی با اقوام و خویشاوندان خود نیستند . از سوی دیگر اگر همه این قبایل بخواهند با حداکثر اقوامی که امکان پذیر است زندگی کنند ، این ارتباط و نحوه زندگی ادامه دار بوده و پایان نمی یابد . "  

پژوهشگران در این تحقیقات اعلام کردند که این نوع از زندگی و ایجاد ارتباطات گسترده تر ، سبب افزایش سطح ادراک و معرفت افراد قبیله شده و به آن ها کمک می کند تا نوع و سبک زندگی خود را ارتقا ببخشند . انباشتگی فرهنگی و وجود سطح بالای همکاری های جمعی  یکی از اصلی ترین عواملی بود که سبب تکامل اجداد انسان امروزی شد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا