روایت داستان «میرزا کوچک خان» از طریق تولید بازی رایانه‌ای

سیناپرس: دانیال سمیعی محقق پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان این پارک علم و فناوری تولیدات بسیاری در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارند، گفت: تولیداتی که در بخش ICT انجام شده است در چند حوزه صورت می‌گیرد و شامل چند بخش بازی‌های رایانه‌ای، فناوری هوش مصنوعی، شبیه‌سازی، انیمیشن و طراحی بازی است ولی صنعت بازی یک صنعت بالادستی در این حوزه محسوب می‌شود زیرا برای تولید بازی باید در حوزه‌های دیگر مانند سامانه‌های علمی ریاضی و شبیه‌سازی نیز تخصص داشته باشیم.

 

وی افزود: در پارک علم و فناوری گیلان بیش از 20 نوع بازی طراحی شده که بازی میرزاکوچک‌خان جنگلی با عنوان «مبارزان جنگل» یکی از این بازی‌ها است. یونس استادسرایی مشهور به میرزا کوچک خان جنگلی مبارز انقلاب مشروطه و رهبر جنبش جنگل بود که در اعتراض به نقض تمامیت ارضی و استقلال ایران از سوی بیگانگان بعد از مشروطه قیام کرد.

سمیعی با بیان اینکه طراحی سند ابازی مبارزان جنگل یک سال به طول انجامید، اظهار داشت: برای طراحی این بازی رایانه‌ای یکی از دغدغه‌ها این بود که روایت‌های مختلفی از شخصیت میرزاکوچک خان جنگلی وجود دارد و یکی از دغدغه‌ها هم شهادت میرزاکوچک خان در پایان داستان بود ولی پس از بررسی‌ها به این صورت برنامه ریزی شد که بازی از قول یک سرباز فرضی میرزا روایت شود که این سرباز قصد دارد برای دفاع از کشور به میرزاکوچک‌خان بپیوندد.

وی با بیان اینکه داستان بازی بر ایدئولوژی سربازان میرزاکوچک خان روایت می‌شود، گفت: نبردها در این بازی به گونه‌ای است که در آن پیروزی فرد مطرح است و مخاطب در حین مرور داستان میرزاکوچک‌خان بازی می‌کند بنابراین سبب می‌شود ایدئولوژی شخصیت اصلی میرزاکوچک‌خان روایت شود.

سمیعی با اشاره به ۴ سال تلاش و برنامه‌ریزی برای تولید این بازی اظهار داشت: تولید این بازی به اتمام رسیده ولی هنوز به بازار عرضه نشده است.

وی در رابطه با سن مخصوص این بازی گفت: در هر کشور یک طبقه‌بندی خاص برای استانداردسازی سن بازی‌ها در نظر می‌گیرند که ما برای این بازی مخاطبان بالای 14 سال را در نظر گرفتیم..

به گفته، تولید و طراحی این بازی یک سال با یک تکنولوژی تولید شد و پس از آن تکنولوژی ارتقاء یافت و این بازی از نظر کلاسیک بسیار بالا است که این مسئله سبب شده انتشارات ابتدا قصد عرضه بازی به خارج از کشور و سپس داخل را داشته باشد..

این محقق ایرانی گفت: بازی مبارزان جنگل به زبان فارس است و قرار است به زبان عربی و انگلیسی نیز تولید شود که پیشنهاد تولید به زبان روسی و گیلکی نیز مطرح شده است..

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا